torsdag, september 29, 2005

Mer garn...

På torsdagene har vi handledag. Og i den forbindelse måtte jeg selvsagt innom Fretex på Lagunen og sjekke om de hadde mer av garnet fra den nedlagte garnbutikken. Det hadde de, men ikke så mye av det som jeg kunne tenke meg. Jeg kjøpte 10 nøster Idena Villmark. Det er et veldig godt og drøyt garn. Har aldri strikket med det før jeg kjøpte det der forrige gang, men jeg ble gledelig overasket da jeg brukte det. Det er mykt, godt å strikke med og tover veldig bra. På Fretex koster garnet 10,- kr pr nøste.
Etterpå varjeg innom Annes garn og broderi på Ulsmåg for å se hvordan Månetoppengarnet ser ut. Det begynner along på HB 10.oktober og der skal vi strikke Månetoppen-utstyr. Men det er litt av noen pinner som skal brukes. Pinne nr 15 ser ut som hesjastaur om du spør meg. Kan ikke tenke meg at de kan være enkle i bruk, men jeg får prøve. Åsså jeg som synes pinne nr 6 er i groveste laget...
Ellers har jeg strikket noe på vottene til votte-alongen, så nå er det bare tomlene igjen. De ser skikkelig svære ut, men etter en runde i maskinen blir de sikkert bra. Foreløpig minner de mest om to digre fisk uten finner! Det blir spennende å se hvordan de ser ut når de har svømt ferdig i vaskemaskinen.

Ingen kommentarer: