søndag, februar 03, 2008

Votter og lue til minstemann.

Minstemann sine "Spider"-votter er ferdig. Fargene er ikke helt meg, men de passer fint til jakken han fikk ny for ikke lenge siden.
Jeg valgte å legge bråtet inni votten og heller strikke den orange kanten nede litt lengre. Vottene sitter som støpt på hånden hans, og han er veldig fornøyd.








Etter å ha fått votter, var det ikke så uventet at han ønsket seg lue også. Jeg valgte å strikke luen i samme mønster som vottene. (Det finnes et annet mønster på nettet.)
For å få tilpasset mønsteret til lue måtte jeg legge til noen omganger øverst i mønsteret. Også luen har ribbekant inni nederst.

Settet er strikket i diverse rester fra garnlageret, og veier 130 gram.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dette settet er knalltøft!

LivM sa...

Flotte votter og lue du har strikket. Jeg har lovt barnebarnet et slikt sett, men det spørs om jeg kommer ignag på denne siden av vinteren! He-he!!

Anonym sa...

Flotte votter og lue du har strikket.Snøhunden var supersøt.Det er kjekt med snø.Tusen takk for sist.Ha en fin uke.

Anonym sa...

Så flott spidermann luen og vottene ble.

Anonym sa...

Knall tøft sett :)

hobbyvenn sa...

Tusen takk, og takk for sist tutten! Vottene og luen er i daglig bruk, og "den unge herren" har allerede bestillt et sett til i andre farger. Vet nå ikke helt om det blir dette året da...

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Kjempefint sett du har strikket her. Populært kan jeg tenke meg!