tirsdag, april 01, 2014

Fra hobbyrommet.

 Nå tilbringer jeg tid på hobbyrommet hver dag. Timene bare flyr av sted..
I dag har jeg gjort ferdig to kort. Dette syntes jeg ble ganske søtt. Ikke noe avanserte greier, men enkelt og greit.
 Dette kortet ble ganske så sommerlig syntes jeg.
 Morsomt stempeltrykk som jeg har byttet til meg en gang. Faktisk veldig lurt med slike omganger med stempeltrykk-bytter. En får mange nye stempeltrykk uten å måtte kjøpe nye stempler.
 I tillegg har jeg laget invitasjoner til minstemann sin konfirmasjon. Endelig ferdig, så nå kan jeg få de unna i posten i god tid.
Og i dag har jeg endatil sydd litt!! Jeg viste jo restekassene med lapperester. Tenkte jeg skulle prøve å få brukt opp litt av det nå. Disse Log Cabin kvadratene var nesten ferdig. Det lå 2 helt ferdig og 4 som manglet to kanter. Fant noe lignende stoff og sydde det på. Det burde vært minst to kvadrater til for å kunne sy det til en løper så jeg får lete videre i restene om jeg har nok remser som ligner slik at jeg får sydd litt mer. Ellers får jeg blande med noe annet. Skal vise hva det blir til slutt.

7 kommentarer:

mimouna sa...

Så flott at du er i gang igjen! Fine kort, og kjekt at alle lappene får bli til noe. :)

Anonym sa...

Så flotte kort du lager.
Sikkert kjekt og få ta i bruk hobbyrommet også. Lykke til med videre prosjekter.
Og fortsatt god bedring.
Hilsen "Rosa"

2ne sa...

Nydelige kort og invitasjoner du har laget. Å som jeg fikk lyst til å lage noen kort igjen.....
Koselig å se du er i farta igjen med symaskinen - blir spennende og se fortsettelsen.
Deilig at du har fått så stort og organisert rom - da er det så greit når man endelig skal sette seg ned å gjøre litt :-)

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Ja det er herlig med et hobbyrom der alt har fast plass. Nå er bare kunsten å holde et slik..

Siddis back home sa...

Herlig å komme igang med symaskinen, lite brukt hos meg for tiden da jeg er på farten, skulle hatt en t-shirt quilt klar til jeg drar til usa neste måned, men får nok ikke den ferdig i tide, da får den bli med i kofferten til høsten… ha en flott helg!

hobbyvenn sa...

T-shirts quilt, hva er det? Høres spennende ut. Lykke til når du setter igang uansett.

Tesha sa...

For et utrolig flott og godt organisert hobbyrom du har! Igjen viser du din ukuelige optimisme og vilje til å se det beste i alt: tenk å kunne kanalisere kreativiteten din til sying/kortlaging når strikkepinnene ikke spiller helt på lag! God helg!!!