onsdag, januar 04, 2006

Sokke-along på Hobbyboden.



En på hobbyboden har startet sokke-along og jeg måtte selvsagt melde meg på... Vi får en ny oppskrift hver måned gjennom hele året, samt en ekstraoppgave for de som vil.

Dette er første mønster ut. Litt nedtur at det var kjedelige raggsokker, men sikkert en veldig grei start for de som ikke kan strikke sokker. Oppskriften var veldig tydelig og grundig og i størrelser for hele familien, så det var igrunnen er godt grunnmønster. Nå kan bare mønstrene bli bedre, så jeg gleder meg allerede til februar! Disse sokkene er strikket i Raggegarn fra Gjestal på pinne 3 og 3,5 i str 10-12 år. Garnet er ganske hardt og stivt, men det blir kanskje bedre etter vask. Jeg kjøpte det på Spar Kjøp for lenge siden, til 5 kr pr nøste. Bruker ca 3 nøster pr par.

Ingen kommentarer: