mandag, mars 21, 2011

Dadler og ringløse røkepølser..



Først om fremst må jeg takke for alle tipsene jeg har fått ang. dadler. Mange gode tips som jeg skal teste ut etterhvert...

Som dere ser er dadlene kommet i hus. Må jo innrømme at jeg egentlig aldri har likt dadler, og det er mange år siden vi bestemte at det ikke hadde noen hensikt å kjøpe den obligatoriske pakken til jul heller. De ble lagt i fin skål sammen med fiken hver jul, men alle lå der like fint da julen var over. Fiken og diverse annet godteri var forsvunnet, men dadlene lå igjen.

Siden jeg trenger de helsemessig ble det nå kjøpt endel i løs vekt, og lagt i en fin skål igjen. Og jeg har spist av de, men de smaker igrunnen akkurat like dårlig som før... Eneste motivasjon nå er jo at de inneholder kalium og magnesium så da er det vel bare å gomle ivei...
Jeg skal prøve meg på diverse typer og se om jeg finner noen jeg liker bedre enn disse. Kanskje jeg kommer til å bli en skikkelig dadel-elsker tilslutt?



Og hva mangler på dette bildet? Ja det mangler jo lange smekre fingre da, men noe realisme må vi jo ha... Det er mine fingre, røkepølsefingre, men noe mangler. Tips: det som mangler har vært der i 26 år, men måtte nå vike for overmakten.
Etterhvert som fingrene mine gikk mer og mer over til å bli røkepølsefingre, så fikk jeg problemer med å gå med ringer. Spesielt høyre hånd ble full av væske. Og gifteringen, som i utgangspunktet var blitt litt for stor, ble nå farlig stram. En dag i forrige uke var ringen såpass bevegelig at jeg klarte å lirke den av ved hjelp av såpe og vann. Ingen lett oppgave, men med masse såpe og god tid så gikk det endelig.
Egentlig skulle jeg vel benyttet anledningen til å vifte med min ringløse hånd nå og sett om mulighetene bød seg, men skal man se realitetene i øynene så tror jeg nok at jeg holder meg her jeg er. For det første har jeg verdens beste mann her jeg er.
For det andre tror jeg ikke "hei, jeg holder på med cellegiftbehandling" er verdens beste sjekketriks..
For det tredje har jeg ikke helse til å være på sjekkemarkedet (har hørt at det kan være temmelig krevende, hehe).
For det fjerde er jeg såre fornøyd med det jeg har, og kunne ikke tenke meg å bytte livet mitt bort med noe annet (ja bortsettfra helsen da).

7 kommentarer:

LivM sa...

Ubehaget med å være så oppblåst skjønner jeg godt, men problemet med ring kan du glatt glemme. Og det tror jeg du gjør også :-) Her er det andre ting i fokus! Håper dadlespising gjør deg godt, men det er rart at dette som ikke smaker er det vi helst bør spise. Kjenner meg litt igjen der! Fortsatt riktig god bedring og en stor klem til deg!

Fru Keilegavlen sa...

Håpar dadeletinga hjelper deg. Ønsker deg riktig god betring!

MayM sa...

haha...ja, det er vel ikke akuratt sjekkemarkedet som frister for tiden kan jeg tenke med. Dessuten vet jeg at du har det bra med den du har :-)Dadler er noe av det beste jeg vet om... sikler når jeg ser skålen din med herlighetene. Håper du får i deg noen i alle fall siden det nå er bra for deg. Ikke gode strikkehender ser jeg, men vi får håpe på andre tider snart. Klem og fortsatt god bedring til deg !

medina sa...

Det går ikke å sammenligne dadler i løs vekt og sånne som mman kjøper i pakke. Løsvekt er bare SÅ mye bedre. Ønsker at fingrene dine snart blir bedre, og at du fortsatt holder motet oppe. God bedring:)

Therese sa...

Ouch.. det der så ikke godt ut.. verken dadlene eller oppblåste hender!
Ringen kan du henge i et kjede rundt halsen, så har du den nærme hjertet!

Ønsker deg en fin uke og god og snarlig bedring!

Klem!

ANNEPÅLANDET sa...

Hei hei! Så flink du er som strikker og står på selv om helsa skranter! Du imponerer med din stå-på-innstilling!
Dadler i løsvekt er godt det! Jeg pleier å ha dem i kjøleskapet, da blir de litt stive og gode å knaske på sammen med en god kopp glodvarm te - i stedet for sjokolade for eksempel (jeg er litt for glad i sjokolade dessverre).
Ønsker deg god bedring og tynnere fingre ;-) Og fint vårvær!

Trulte/Izzy sa...

Du imponerer meg stadig med den flotte, positve holdningen din :) Stå på :)
Har du prøvd bacondadler? (Ta ut steinen i dadlene, legg bacon rundt dadlene og stek i ovnen.) Nydelig!! - og det sier jeg som ikke liker "rå" dadler. Må legge til at jeg ikke har peil på om det gjør noe med magnesium/kalium-innholdet osv om du varmebehandler dadlene...
Ønsker deg lykke til videre :)

Klem fra Trulte/Izy - om er fan av bloggen din.