mandag, oktober 08, 2012

Hemmelig venn, uferdig strikketøy, og Dorthe-gensre i bruk...

 
 Før jeg ble innlagt på sykehuset kom det en spennende pakke i posten. Den var fra hemmelig venn Projo, og vi hadde felles åpnedato. Gjett om jeg var rask med å åpne den da jeg kom hjem... Inni pakken lå det to nøster flerfarget Sisu i herlige farger, et morsomt symerke, knapper og en sjokolade som forsvant temmelig raskt...
 Her ser dere de nydelige knappene. Gleder meg til å bruke de.
 Før armbruddene kom jeg så langt på mysteriesokkene til Bittami. Jeg er bare såvidt begynt på hælene. Desverre klarer jeg ikke strikke med såpass tynne pinner foreløpig, men sokkene blir ferdig så snart arm og skulder blir bedre...
 Dette er sokkene i strikketreffkonkurransen til Projo. Jeg hadde strikketøyet med meg på sykehuset og to dager etter protesen var satt inn i arm og skulder satt jeg i sengen og strikket. Spesialisten og overlegen som kom på legevisitt den dagen fikk hakeslepp, hehe. De hadde visst ikke ventet at jeg skulle klare å bevege armen i det hele tatt.
 Heldigvis var de ikke særlig strikkekyndig for da hadde de sett at jeg hadde rotet litt med mønsteret.... En tanke mye smertestillende medførte nok at det enkle mønsteret ble mer enn utfordrende nok.. Disse blir nok også ferdig når armen blir bedre.
 
 
 Dette er sinnasaujakken min. Endelig er jeg såvidt igang. Jeg storkoser meg med garnet og fargene, men desverre klarer jeg ikke strikke mer enn en omgang eller to før jeg må ta en pause. Men en omgang eller to pr dag er mer enn ingen....
 
 Siden jeg ikke klarer å strikke noe videre ennå så kan jo tiden brukes på noe annet. Dermed ble det en skikkelig handletur på lørdag. Dataen er litt for tung for meg å løfte for meg for tiden, så da ble dette bordet kjøpt. Eller to ble det faktisk for mannen fant ut at han ville ha et han også... "Laptopbord" kjøpt på Biltema til kr 199,- funker supert.
 Bordet har 4 hjul på understellet så det er lett å trille bordet med seg. Og dermed kan jeg bruke noe av den tiden jeg ønsker å strikke til å kose meg med dataen og se på alt det fine alle dere andre strikker.
Jeg lovet å vise bilder av Dorthegensrene jeg strikket her tidligere.
Dette er min flotte søster og hennes nydelige yngste datter i gensrene sine. Veldig gøy at de ønsket seg slike gensre begge to.
Gensrene er strikket i litt ulikt garn, men de ble nokså like uansett.

6 kommentarer:

mimouna sa...

Nok et bevis på at strikking fungerer både som motivasjon og opptrening. ;)

Fine gensre du hadde strikket til søsteren og niesen din. Og så koselig plakat de hadde laget da! :)

Charlotte sa...

Her var det mye spennende på gang :) Håper det går bedre og bedre med deg! Det sisugarnet var veldig flott, tror ikke jeg husker å ha sett akkurat de fargene før. De knappene var jo bare nydelige.

Tesha sa...

De Dorthegenserne så jammen fristende herlige ut! Jammen hell i uhellet,du, at strikking fungerer som "anbefalt" opptrening! Jeg tar av meg hatten for stå-på-humør/viljen din!
PS: jeg har ikke hatt, men det er tanken som teller!

Brit Strikkenerd sa...

Det skal mye til før vi strikkere ikke kan strikke, men likevel veldig imponert over innsatsen din. God bedring og lykke til videre med alle flotte strikkeprosjekter!

StrikkePia sa...

Legger bare inn en hilsen til deg her jeg. Tenker på deg og håper du har det så bra som mulig er i situasjonen. Jeg beundrer deg!!! :-)

StrikkePia sa...

Nå ser jeg at jeg har glemt å kommentere innlegget.... Snakk om å være senil da.....

Flott pakke du har fått. Husker den melerte Sisuen, synd den ikke er i salg lenger. Angrer på at jeg ikke kjøpte mer melert Sisu da de var i salg. Har et nydelig nøste som jeg har klomholdt på, det skal bli dukkeklær. :-)

Likte godt knappene også. :-)
Håper du koser deg med den flotte pakken. :-)