fredag, oktober 05, 2007

Oktobersokker til besvær...


Oktobersokkene er godt i gang. Begge er strikket til hælen.
Garnet er veldig godt å strikke av, og det går raskt på pinne 3,5.









Men garnet er ikke helt likt farget... Det ser likt ut på avstand ved første øyekast kanskje, men det er ulike felt, og noen ganger flere farger.. grr.. liker at det skal være likt, når det først er nesten likt...















...først tenkte jeg at jeg måtte ha begynt feil på det ene nøstet i forhold til det andre, men nå er det strikket såpass langt uten at rapporten har gjentatt seg.. Så det ser ikke ut til at det er rapporter som gjentar seg i forhold til fargene.
Da tenkte jeg det måtte være forskjellig innfargingsnummer, men det er det heller ikke. Hvorfor er ikke nøstene helt like da???

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det samme skjer med mine regia-sokker som jeg holder på med for øyeblikket. Det er det første paret jeg strikker i Regia, så jeg har ikke noe å sammenligne med fra tidligere.

Anita sa...

Liker veldig godt regia-garnet, men det er irriterende med de fargene.

hobbyvenn sa...

Merket nå da jeg avsluttet sokkene at garnet er nøstet opp feil. Det er noen veldig lange rapporter med farge slik at det bare går en rapporter på hvert nøste omtrent. Det ene nøstet er nøstet fra midten av rapporten og det andre fra begynnelsen.. Ikke så lett å forstå sikkert, men irriterende når en skal strikke..

LivM sa...

Sokkene blir flotte de. Kom nesten i 17.mai stemning!!

hobbyvenn sa...

Hehe, håper på varmere vær innen 17.mai jeg da...