mandag, juni 30, 2008

Kjole.


Da er kjolen jeg nevnte i et tidligere innlegg ferdig. Den ble skikkelig flott etter min mening. Og utrolig rask og enkel å strikke. Ikke var det kjedelig heller.

Mønster: Garnstudio Drops design.
Garn: Viking Sportsgarn













Mønsteret likte jeg kjempegod. Ikke for stort, og ikke for lite i forhold til selve kjolen.

















På mønsteret i livet valgte jeg å lage knutene over 2 masker i stedenfor 4. Synes det tok seg litt bedre ut, og da blir det ikke "klumper"..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den kjolen har jeg set hos drops og jeg har tenkt på å strikke den. Så fin og den ser jo ikke alt for kort ut.. Nå fikk jeg jo et godt tips:) Men vet ikke om jeg får tid. Har jo en million strikketøy etterhvert:) :)

Anonym sa...

Den ble kjempe flott :)

hobbyvenn sa...

Tusen takk.
Nei kjolen er ikke så kort. Skal legge inn bilde senere med en av jentene inni, så er det lettere å se lengden. Og den er veldig kjapp og grei å strikke. Begynner snart på nr2.