torsdag, mai 13, 2010

Sol og vårvarmt.



Her vest har vi hatt et fantastisk vær i flere dager nå. Eneste problemet har vært at det har vært så kaldt. Ja midt i solen er det jo varmt da, men en iskald nordatrekk har gjort det umulig å sitte ute å nyte solen. Hvertfall med en litt ilter forkjølelse...
Men i dag har trekken snudd og vi våget oss ut. Den første omgangen i solen ble tilbragt på altanen.
Jeg tok optimistisk med meg syboksen med Tilda-brikkene for å sy litt, men det ble temmelig vanskelig. Solen var så sterk at å sy med lys tråd på hvitt stoff ble som å famle i blinde.
Dessuten var det nå igrunnen deilig å bare nyte solen og roen også da...
Om en stund tenker jeg det blir en tur ut i hagen for å slikke litt mer sol. Håper dere alle får en like flott fridag!


For tiden går det mye i fotball her i huset. Begge de to minste spiller fotball og det er en stor sak.
Om noen trodde at handicap-fotball var mindre alvorlig enn annen fotball så tar de feil. Her er det en stor sak om en vinner eller taper. Gårsdagens kamper ble tap i begge kampene, så i morges var det bare snakk om å få frokosten unna før det måtte ut og trenes...



Fotballens farger og emblem viser vel tydelig nok hvem som er LAGET her i huset.
Ballens form viser vel mer hva mor i huset mener om formen til laget *kremt*. Slett ikke en populær uttalelse... Tilgi meg alle dere entusiaster. Fotball har liksom aldri vært helt min "greie", min søster tar seg av den biten kan en si...

7 kommentarer:

Dorthe sa...

ja det er deilig med litt sol og varme. Litt dårlig med det hos meg idag, men håper på snarlig bedring:)

Vibbedille sa...

ÅÅåå det var et koselig bilde det første der! TILDA er jo bare sååå herlig!

Tøft å lese det forrige innlegget, men AKK sååå TØFF du er du og da!
HÅPER virkelig formen din er bra i august,for NÅ har eg virkelig lyst å møte deg!!Føler eg kjenner deg gjennom nett/blogg så det kan bli spennende!!

Håper du får en GOD 17.mai og at været her på vestlandet blir BRUKANES!! På yr.no kanman leseom BÅDE en kald OG våt dag her i vest, men det er da ingen BOMBE eller? hehe

Blir det kaldt så hamstrer me snop på Shell og tar en filmdag medgod mat, den er t.o.m ungene med på! Verken tog eller tivoli er gøy i 4+ og styrtregn!!

Kos deg og ha ei herlig langhelg!

Klem Vibbedille ;))

gyldenkron sa...

Deilig med litt sol til oss her i vest. Jeg har til og med klart å bli solbrent!!!
Laget er Brann, men for et lag for tida..... Håper formen din kommer seg fremover nå, og at fargene rødt, hvitt og blått får blomstre andre steder enn på kroppen din ;)

mimouna sa...

I dag har det vært deilig, vi gikk (i kø!) over Smøråsen. Godt å endelig kjenne litt varme fra solen, kos deg ute i hagen du også. :o)

Bitt@mi sa...

Så herlig at dere har sol og fine dager:-) Og at ungene både koser seg med fotballen, samtidig som det er alvorlige saker for dem.
Her i nord veksler det mellom sol og regn, men det er helt herlig å være her. Legger meg å sover med lyden av vårfugler utenfor vinduet, det er jo nesten helt lyst her, og da har ikke fuglene vett til å holde stilt:-)
Ønsker deg og dine ei flott langhelg, og en fin-fin nasjonaldag:-)
Klem fra meg!

Judith sa...

Så fine grytekluter du har heklet. Likte fargene, tror jeg vil prøve meg på noe sånt;-) God helg.

hobbyvenn sa...

Tusen takk for at dere tok dere tid til å legge igjen en kommentar. Det er veldig koselig. Tilda er bare SÅ koselig ja, det er jeg helt enig i. Koser meg virkelig med de små broderiene. Ønsker dere alle en superfin langhelg!