fredag, oktober 28, 2011

God helg.


Det er fredag, og husmor-dag.
Jeg startet kl 8 i morges for å bli ferdig i løpet av dagen.
Støvtørkingen går så utrolig mye lettere nå. Da jeg gikk på kur måtte jeg sitte i sofanen for i det hele tatt å orke å tørke støv av bordet og vinduspostene. Hyller og skap tørket jeg støv av med den ene hånden mens jeg holdt meg i hyllet/skapet med den andre. Og likevel var jeg helt pest etter et bord/hylle/skap var støvtørket. Måtte hele tiden ta pause.
I dag kunne jeg tørke støv sammenhengende. Herlig.











Etter støvsuging alle steder, var det gulvvasken sin tur. Joda, jeg vasker gulv jeg, selv om jeg vet at mange mener tørrmopping er bedre. Synes det lukter så herlig helg når gulvene er vasket over med våtmopp med grønsåpe.

Sengene er skiftet på, også dette var en tøff jobb med kur i kroppen, men nå går det greit. Kan ikke klage heller, for barna skifter på egne senger. Flinke barna våre. De har vært med på helgerengjøringen fra de kunne gå. Ikke at det var så mye nytte i de da de var så små, men jammen har de lært mye likevel.
Nå skifter de på sengene i en fei. De har også andre jobber i huset som de utfører veldig bra. Og ukepengene de får er de vel undt.








Nå skal jeg nyte en god, og velfortjent, hehe, lunch.
Jeg bakte noe hemmelig i går (viser det på mandag) og da ble det litt deig til overs. Det laget jeg noen ostehorn av. Det skal smake godt til koppen med te.
Ja teen er igrunnen et kapittel for seg selv. Den smaker pyton! Det er kjerringrokk-te. Den skal være vanndrivende, og det trenger jeg så absolutt, men huff for en smak...











Etter jeg tok bildet av ostehornet fant jeg ut at jeg ville ha ost på. Herlig vellagret Sveitserost, nam.
















Og som ikke jeg har vært flink nok i dag, så skal jeg jammen følge LivM sitt eksempel og gå igang med montering med en gang et plagg er ferdigstrikket.
Vanligvis pleier jeg å være så ivrig etter å gå igang med noe nytt, så monteringen blir utsatt i evigheter. Men selvsagt er det mye smartere å få den helt ferdig med en gang. Bilde kommer når genseren er ferdig.






Her er forøvrig alle Arne og Carlos-dukkene jeg har strikket, samlet. Jeg liker best gutten med det hvite håret. Synes han ser både søt og fantete ut på en gang.

GOD HELG til alle som titter innom!

9 kommentarer:

LivM sa...

Jeg liker så godt fargene du har valgt i genseren. Blir super når du får den ferdig! Lykke til!
Det må være utrolig godt å kunne arbeide litt mer uanstrengt enn tidligere, men jammen er du utholdende også! Dukkene dine er fine, men min favoritt er nok den store jenten :-)

malla sa...

Det er så deilig å bli ferdig med helgerengjøringen!
Deilig å kunne slappe av etterpå med god samvittighet og bare kose seg med det en har lyst til:)

God helg til deg også og lykke til med monteringa!:)

Unknown sa...

Så godt å lese at de mest kjedelig og hverdagslige tingene som vasking både går bedre og er litt givende. Da er formen oppadstigende :-)
Kule dukker og genseren blir fiiin .-)

Vibbedille sa...

Jaggu er du effektiv og flik!
Her VASKES også gulvene, enten med grønnsåpe eller Ajax-prøver stadig nye Ajax, har litt mani hehe

Genseren var forresten NYDELIG og dukkene er jo knall herlige!!

KOS deg og ha ei herlige helg!

Go`klem fra Vibbedille ;))

Grete sa...

Så flotte Arne og Carlos dokker. Jeg elsker dem.

sissel sa...

Søte A&C dukker. Likte jenta med langhåret og den hvithårete gutten best jeg da.
Tror det er lurt å montere etterhvert som man blir ferdig med noe jeg, for om ikke er jeg redd det blir liggende der og alt for tungt å ta fatt på det igjen. Gleder meg til å se genseren helt ferdig.
Ha ei riktig så fin uke.

Unknown sa...

Så effektiv du er!!
Så ut som en god lunch og di dukkene var kjemmpe søte :)

mimouna sa...

Så godt å kjenne at krefter og overskudd vender tilbake. Og deilig med rent og ryddig hus til helgen.

Vanlig te virker vanndrivende det også, så du kan sikkert bytte ut kjerringrokken med noe som smaker litt bedre. Grønn te med sitron kanskje?


Ønsker deg en god helg. :o)

Anonym sa...

Den genseren ser kjempefin ut - skal bli spennende å se den ferdigmontert også!
Så flott at du vet å "belønne" god innsats!!!