mandag, juni 11, 2012

Både litt strikk og søm.


Først av alt vil jeg takke for flotte og støttende kommentarer, gode mail og sms. Det er utrolig godt å få så mye støtte. Tusen, tusen takk alle sammen! Det varmer og gleder i en tung tid. Vi kommer oss gradvis tilbake til hverdagen heldigvis.
I helgen startet fotball EM. For meg som aldri ser en fotballkamp skulle jo ikke dette være en begivenhet som var verdt å nevne, men Fjellrosa har satt igang Fotball-strikk EM. Og DET er jo en helt annen sak. Man melder på et prosjekt eller fler som skal ferdigstilles i løpet av EM. Bildet viser hvor langt jeg kom fredag kveld. Vi var på hytten denne helgen og hver kveld var det en aldeles nydelig himmel over sjøen. Gjett hvem som nøt utsikten mye mer enn fotballkampen...
 Jeg meldte meg på med denne genseren. Det aner meg at det kan bli vanskelig å få den ferdig innen fristen, men jeg skal hvertfall prøve. Genseren er til minstemann og strikkes i str S, ca 16år.
 Så langt er jeg kommet i dag. Dette er første erme. Det merkes godt i armen om jeg blir for ivrig så her er det snakk om tålmodighet. Genseren strikkes i Lerke med dobbel tråd, og pinne 5mm.
 Siden jeg ikke klarte å strikke så mye måtte jeg teste symaskinen jeg har på hytten også. Minstemann var så heldig å få nettbrett av storesøster i forrige uke. Det bærer han med seg over alt. Da vi skulle på hytten måtte brettet selvsagt være med. Men han hadde ikke noe å pakke det i, så derfor begynte jeg på en veske han kan ha brettet i. Jeg ble ikke ferdig, men det rekker jeg nok i løpet av noen dager.
Vesken er sydd av et litt kraftig bomullstoff utenpå og foret med et stoff med mange biler. Minstemann blir aldri lei biler så dette kommer nok til å falle i smak. Stoffet har jeg vatterert i ruter. Bilde kommer av ferdig produkt når det er klart.

8 kommentarer:

Søssa sa...

Så hyggelig å se deg i aktivitet igjen her i bloggen, Hobbyvenn.

Genseren du strikker er nydelig, og det ser ut til at du har fart på både pinner og symaskin. Mottageren av nettbrettveske må bli fornøyd, morsomt stoff du har valgt.

rule sa...

Kjempe fin genser og knall fine farger!! Lykke til med EM-strikkingen!!! Ha en fin mandagskveld!!! Mvh. Ruth

Tesha sa...

Den genseren likte jeg knallgodt! Nå må du bare passe ekstra godt på armen din i all "fotball"-iveren.
DEN utsikten ligner mye på den jeg har i helgene. Liksom deg nyter jeg også utsikten langt mer enn mye av det TV'n byr på!

medina sa...

koselig å se at livet vender tilbake i vante former etterhvert. jeg har fulgt bloggen din i mange år og føler med deg. Artig å se at du syr på maskin også. Den dilla er jeg i nå:)) klem!

Hege sa...

Så flott genser du stikker på.
Og nydelig søm også ;)

2ne sa...

Flott genser du strikker - lykke til med strikkingen mens andre ser fotball :-)
Herlig stoff du syr av til sønnen.
Klem

LivM sa...

Den genseren ser skikkelig flott ut, så lykke til med EM! Godt å se deg i virksomhet med pinnene og maskinen igjen. Det trekket du lager blir jo supert!
Klem til deg!

Bitt@mi sa...

Hei!
Leser at dere har gått gjennom ei trist tid, så jeg ville bare si at jeg tenker på deg. Har dessverre ikke fått besøkt bloggen din så ofte, men skal skjerpe meg når flyttingen er unnagjort.
Håper dagene er lettere etterhvert. Dere har opplevd det verste man kan oppleve. Håper strikking og annen hobby hjelper litt på.
Sender en klem, og vil samtidig si at genseren du strikker på blir kjempefin. Du er så flink:)
Klemmer fra meg:)