mandag, juni 14, 2010

Nye bøker kan få følger....


Nye bøker er vel og bra, men det kan altså få følger... Siden jeg nå føler meg bedre merker jeg at kreativiteten har begynt å røre på seg. Jeg har bladd meg gjennom sokkebøkene i mange dager og fristelsen for å bestille nytt garn ble for stor...
Projo sitt herlige Merino Sock måtte bare testes i to nye farger. En sort og en plommerød. En hespe Malabrigo ble visst også med i bestillingen *kremt*



Kroppen er fremdeles så full av væske at det er vanskelig å strikke, men litt får jeg da til. Begge sokkene er ferdig på tåen, så er det bare resten igjen...







Og så langt kom jeg på mønsteret før jeg fant ut at jeg muligens skal finne på noe annet. Hullmønster og spraglete garn er ikke så smart. Det forsvinner i all fargen. I hodet mitt ligger det et flott mønster i to farger, men så var det å få det ned på papiret da. Skal se hva jeg klarer. Muligens blir det hullmønster uansett, tegning er ikke min sterke side...

13 kommentarer:

LivM sa...

Det spraglete garnet hadde jo vært nydelig til et trekantsjal, av typen til å ha inne i en jakke. Lykke til med sokkene!

Hege81 sa...

Nydelig sokker! Masse flotte farger.. sokker er alltid moro å få både i gave, og å bruke selv :)

Vibbedille sa...

ÅÅååå så herlig garn!! ER veldig Nysgjerrig på det Projo garnet, så eg GLEDER meg over at de skal delta på treffet i august! JUHUU!!


Enda MER gleder eg meg til å treffe DEG!! ;))

I dag er det grillings m Jr sin klasse og SOLA skinner!! STRIKKETØY, pølser, pinnebrød-deig mm er pakket! GLEEEDER meg! Blir nok et vibrerende blogginnlegg hos meg ikveld hehe

KOS deg og ha ei herlig uke og en skjønn kwell!

GODT å høre at du begynner å bli bedre!!

Go`klem fra Vibbedille ;))

Dorthe sa...

Blir spennende og se etterhvert:) Garnet ser jo nydeligt ut. Ha en fin dag.

MayM sa...

Garnet ser veldig fint ut i farge. Muligens som du sier at ensfarget garn er finere til hullsokker.

Bodil sa...

Nydeleg garn! Blir nok fine sokkar både med og utan hol :)

Wenche/chawo sa...

Garnet så flott ut og lykke til med resten av sokke strikkingen.

mimouna sa...

Garnet ditt var nydelig, men hullmønster forvinner nok litt i det flerfargete ja. Enig med Liv i at det kunne ha blitt et fint sjal.

Kjekt å høre at kreativiteten blomstrer igjen! :o)

medina sa...

Det blir fine sokker. Jeg skjønner ikke hvordan dere strikker de tå-opp sokkene. Ligger over min forstand. Fint garn også.

ANNEPÅLANDET sa...

Så fine sokker! Dette sokkegarnet har jeg ikke prøvd, hmmm. Bøkene du har kjøpt ser spennende ut - det er gøy å bla og titte og planlegge, selv om man ikke rekker å lage alt.
Så fint at du er i form til å strikke litt! Ønsker deg en flott helg!

Siddis back home sa...

Så flott garn du strikker sokker av! Tusen takk for hilsen på bloggen min! Ha en fortsatt fin helg!

LivM sa...

GRATULERER MED DAGEN I DAG!!!!

Hipp, hipp, hurra!!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Så koselig at dere titter innom bloggen, og endatil legger igjen en hilsen. Det er stas...