tirsdag, august 09, 2011

Samstrikk på Projo.


Samstrikksokkene på Projo er ferdig. Disse var morsomme å strikke.
Sokkene er strikket fra tåen og opp.











Mønsteret er ikke så lett å memorere, men med skjema går det greit. Minstemanns kommentar var "Å kule sokker! Ser ut som flammer jo!" Så dermed forsvant de sokkene, men jeg rakk da i det minste å ta bilde ved hjelp av minstejenta og mine sko.















Hælen var en ny variant for meg, men den kommer jeg til å strikke flere ganger. Det er nemlig ofte slik at hælene blir litt rare når en strikker sokker fra tåen og opp synes jeg. Men denne varianten sitter veldig godt på foten og er enkel å strikke.
Jeg lærte også en ny måte å felle av sokkene på. *Også denne helt super. Veldig elastisk.

Sokkene er strikket i Regia på pinne 2,5mm.











Del 2 av samstrikksjalet på Projo er også ferdig.














Veldig greit mønster, og spennende å se hvordan det skal bli etterhvert.









9 kommentarer:

Vibbedille sa...

Skikkelig KULE sokker!!! Skjønner lille gutt veldig godt eg!!!

Håper det går greit hos deg?
Ønsker deg lt godt og sender deg en bønjs med klemmer;))

KoseKlem fra Vibbedille ;))

Anna-Maylén sa...

Så tøffe sokker!! :)

gyldenkron sa...

Så flotte de var. Ble ikke med på denne mysterien jeg, og nå angrer jeg ;)

reSIRIkulert sa...

Flotte sokkar - og dei manglar berre litt oransje/gult så hadde det vore flammar ;)

2ne sa...

Strikkepinnene er fortsatt varme skjønner jeg. Flotte sokker du har strikket.
Ønsker de en flott morgendag.
Klem

Wenche/chawo sa...

Sokkene ble kjempefine. Og sjalet ditt tror jeg blir nydelig i den fargen,når det blir ferdig.Så vi har fått mønster del tre,så nå kan vi bare starte igjen.Ha en flott dag.

Fit mum sa...

Hei Hobbyvenn! Takk for koselig kommentar i min blogg. Det er dessverre mer sporadisk aktivitet hos meg der; jobb, familie og trening krever sitt.. Men lysten er der alltid - til å skape nytt!

Likte de blå, flamme (!) sokkene godt; de var stilige!

HL sa...

Hei! Så fine sokker! Jeg lager prematur-sokkeskoene dine, men står fast på sålen. Du har skrevet rettstrikk. Mener du glattstrikk (rett på retten, vrangt på vrangen) eller rillestrikk? Håper på raskt svar! Imens koser jeg meg meg teppe til de minste.

hobbyvenn sa...

Hei Helene, fant ingen blogg eller mail til deg, så derfor svar her. Du kan strikke sålen i glattstrikk eller rillestrikk som du vil. Lykke til.