søndag, februar 19, 2012

Lue og votter i uvenn-garn.

Det produseres fremdeles av uvenngarnet. Minstemann trengte en ny lue til en av ytterjakkene sine. Her kom faktisk uvenngarnet som perfekt farge. "Aldri så galt at det ikke er godt for noe"...
Etter litt leting på Ravelry fant jeg dette motivet fra Star Wars. Det er Sarah Bradberry som har laget det. Jeg brukte motivet 4 ganger rundt luen og strikket ivei.
Luen ble godt mottatt heldigvis, og satte likegodt igang med et par votter også. Disse er strikket etter hodet, men jeg har brukt samme motiv.
Vottene ble ganske fine tiltross for at garnet inneholder mer akryl enn ull.
Som du ser passer fargene perfekt til jakken. Minstemann er ikke hjemme denne helgen så derfor må det bli bilder uten mottaker inni.
Dusker er det verste jeg vet å lage- Luer kan bli liggende lenge på vent hvis de må ha dusk. Blir liksom aldri helt fornøyd med resultatet, og kjedelig å lage er de også. Men i går kjøpte jeg et "Pompom-sett". Duskelager med andre ord... Det ble både morsomt og kjapt å lage dusker nå, så da blir det nok flere luer med tiden. Bilde av vidunderet kommer en annen dag.
Vekt på settet: 93 gram

11 kommentarer:

LivM sa...

Kjempetøft sett du laget så dette falt nok i smak. Slik "duskelager" ønsker jeg meg også. Får se om Projo kan skaffe det!

Grete sa...

Så flott sett du har strikket i fint mønster.

Bodil sa...

Så heldig gut som har så flink mamma :)

Irene sa...

Kjempe fint sett du har laget.Fint mønster.

MayM sa...

Flott lue og vottesett :-)

2ne sa...

Kjempeflott sett som passer helt perfekt til jakken - så heldig din sønn er :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Utrolig hvor mye fint du får ut av dette uvenngarnet ditt - imponert! Kanskje en "stygt garn - fint resultat"-along kunne vært noe...?
Jeg har kjøpt med duskemaker jeg også (på ebay), men har ikke fått testet den enda. Spennende!
Ønsker deg en finfin uke!

Linda sa...

Om ikkje garnet er av det beste, så var det no iallefall eit fint sett. Og passa fint til jakka gjorde det og.

Mitt lille roterom sa...

Alt du har laget i uvenngarnet er flotte nyttige ting :)
Flink er du!

Og duskemaker er så smart ;)

Ha en fin mandag!

Elin sa...

Kjempe flott sett du har strikket :D

Miriam sa...

Så flott sett og det var veldig stilig til jakka