tirsdag, april 24, 2012

Fremdeles rydding..

 Jeg har kost meg en stund på loftet i dag også. Det første jeg fant var Mitu-rester fra en genser jeg strikket til minstemann. Nøstene som er igjen kan jeg tenke meg å strikke votter av, men når det blir er en annen sak.. Det andre garnet er en hespe Merinoull og en hespe Silkeull, begge fra Nøstebarn.

 Store spoler med garn produsert av Sandnes garn. Flott ullgarn som er svært tynnt. Jeg har strikket og heklet mye av dette garnet både enkelt, dobbelt og flerdobbelt. Plaggene blir fine og holdbare.
 Kauni og Evilla har jeg også. Jeg begynte en gang på en tunika til minstejenta i Kauni-garnet, men syntes det var så stivt og stikkete at jeg avsluttet prosjektet. Evilla-garnet skulle bli et sjal, men også det syntes jeg var for hardt, så de ble også rekket opp igjen. Nå ligger det bare der på loftet og venter på en god idè..
 Så fant jeg en kasse med rester. Dette er ikke ufoer altså, men rester fra tidligere prosjekter. Dette er lapper som jeg heklet et teppe av. Teppet ble ferdig etter prinsippet "hekler-så-mange-lapper-som-jeg-har-garn-til" og dermed ble det noen lapper til overs. Garnet er Hillesvåg 3tråds.
Dette skulle bli en flott genser til eldstejenta da hun var ca 6 år. Jeg fant et mønster i et blad med noen ender på halve forstykket som jeg forminsket, men ble ikke fornøyd. Bolen rekket jeg opp og tenkte jeg skulle strikke en annen variant, men det ble tydeligvis ikke noe av... Garnet er Mini Butterfly.
Dette er en bol som jeg har "arvet". Husker ikke hvem som begynte på denne, muligens min mor. Den er minst 40 år. Jeg har tatt vare på den fordi jeg likte så godt borden og hadde planer om å tegne den ned, men det ble visst glemt.. Vet ikke sikkert hvilket garn det er, og har ikke mer enn et lite nøste, men det kan minne om Per Gynt.
Dette er en enslig sokk som jeg strikket til minstejenta da hun var ca 2 år. Jeg likte ikke sokken så jeg strikket et nytt par som jeg ble fornøyd med. Det var ikke mer garn igjen så denne sokken forble enslig. Garnet er ren ull, kjøpt på Garnhuset i en stor kveil på ca 2kg. Sokkene ble strikket av rester etter en jakke jeg strikket til henne.
   
Dette er rester etter fisketeppet jeg strikket til minstemann. Egentlig et veldig morsomt arbeid som jeg har planer om å strikke flere av. Dette teppet er strikket av restegarn og i mange farger, men jeg kunne godt tenkt meg å strikke et i samstemte farger i noe av alt garnet jeg har liggende. F.eks i Sandnes-garnet som er vist lenger oppi i innlegget. (og der kom strikkeabstinensene stormende...) Teppet kan sees i innlegg i august 2010.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så flink du er til å rydde da :-)
Moro når det kommer fram gamle minner også.

Muffin sa...

Du har litt av hvert på loftet ditt :) Den herregenseren er bare helt nydelig! Lykke til fortsatt med ryddingen. PS jeg vet om enda et loft som burde vært ryddet :)

StrikkePia sa...

Utrolig artige innlegg å lese. Og du vanvittig masse spennende garn, og annet på loftet ditt. :-)

Håper du kommer deg fort så du kan begynne å strikke igjen. Du lager så masse fint. :-)

Bitt@mi sa...

Du gjør meg så glad, for nå vet jeg at det ikke bare er meg som har "rester" liggende:)
Håper at du snart får gjort noe med abstinensene dine, enten strikket, eller funnet på noe annet som frister (lesing, kanskje? Selv om jeg burde vite at strikkeabstinenser er det vanskeligte av alle abstinenser å kurere) :)
Ønsker deg en fortsatt flott vår, og god bedring til både arm og annet:)
Klemmer fra meg! :)

Sissel sa...

Så flink du er til å rydde, og morsomt å finne igjen alle skattene man har lagret. Skulle tatt en lik runde jeg også... Til sommeren kanskje...

Hilde sa...

Det er deilig å få det ryddet, spesielt når sånne godbiter dukker frem. Personlig er jeg veldig glad i kauni- garnet, og det blir veldig mykt og deilig når plagget blir vasket og blokkert ut.