lørdag, september 01, 2012

Dorthe-genser nr 3, eller er det?

 Da er Dorthe-genser nr 3 ferdig. Eller er det en Dorthe-genser mon tro? Den er hvertfall sterkt inspirert av de to Dorthe-genserene jeg har strikket til nå. Denne er imidlertid utn mohair og mye smalere, og mer egnet til en gutt.
 Genseren sitter flott på mottaker, og han har allerede flyttet inn i den.

Garn: Lerke og Sisu
Pinner: 7mm
Forbruk: 446g - 180g Sisu og 266g Lerke
 Kombinasjonen av Lerke og Sisu kjennes utrolig godt ut. Nesten som speilfløyel når en tar på genseren. Og de to blåfargene minner om dongeri når de strikkes sammen. Virkelig en genser både jeg og minstemann er fornøyd med.
Om jeg har planer om å strikke flere? Vel, egentlig trodde jeg at jeg var ferdig nå, men så kom det en søt kommentar fra min kjære i formiddag da han så minstemann sin genser: "Kan menn også bruke en slik genser? Jeg kunne godt tenkt meg en slik, men med V-hals da...?" 
Og selvsagt skal han få en slik genser han også! Nå er det bare spørsmål om jeg har nok garn. Gjett om jeg skal en tur på loftet og sjekke garnlageret i kveld...
 Innimellom alle Dorthe-gensrene må jeg ha noe vente-strikk. Det har blitt noen ekstra turer på sykehuset for bl.a å fjerne veneporten, og sette inn en ny.
Dette er sokkene i "Strikketreff-konkuransen" til Projo. Enkle, greie herresokker strikket etter mønster fra Drops.
Garn: Sterk
Pinner: 3,5mm
Fargene går i grønnfarger. Egentlig en veldig fin farge som passer til sokkene.

8 kommentarer:

Linda sa...

Gensaren va no berre kjempe fin. Klart denne passar ein gut. Du kan trygt strikka ein til. Ha ein fin laurdagskveld.

2ne sa...

Så mye flott du har strikket. Flott genser :-)
Ønsker deg en riktig god helg.
Klem

Marlyn sa...

Den genseren ble skikkelig tøff til gutten din! :) Skjønner godt at han har flytta inn i den.

Kos deg videre med strikkinga av genser til mannen! :)

Bodil sa...

Det var ein super guttegensar, og fargen var kjempefin :) Skjønar godt at han likte den. Ønskjer deg ein god søndag.

Torild sa...

Så effektiv du er. Det ble jo en super guttegenser.Klart du må lage en til mannen din også.
Ha ei god uke ,og kos deg videre med strikkinga.
Klem fra Torild

ANNEPÅLANDET sa...

Næmmen, den ble jo kjempefin som guttegenser! Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Skjønner godt at han ble fornøyd - han kledde den jo superbra. Er imponert over produksjonen din - jeg har ikke kommet lenger enn til å tenke ut hva slags farge jeg skal velge enda...
Ønsker deg en fin strikkeuke!

StrikkePia - Kristine sa...

Så flott genser og den ser super ut på sønnen. skjønner godt at han har flyttet inn i den!! :-)
Farge og garn både ser og høres deilig ut. :-)

Fin farge på sokkene. Har en del Sterk i lageret, men kan ikke erindre at jeg har sett akkurat denne. :-)

Vibbedille sa...

Humrer og ler her eg sitter å leser og kjenner meg igjen i situasjonen din! Jammen godt man kan ha det gøy i de merkeligste situasjoner!
Bøyer meg i støvet av humøret ditt ;))

Genseren til minstemann var RÅTØFF!
Vurderer seriøst en til Jr!
Skal ikkje fortelle han historien bak Dorthe, for han kan jo ikkje ha JENTE genser kommer han til å si, men liksom bare strikke den ;)

Men I DAG blir det sauer i lange baner, men skal ha den i bakhodet og tenke ut garn ;))

KOS deg og ha en flott mandag og ei strålandes uke ;)

Håper formen din er bra?

Skikkelig goe Go`klem fra meg ;))