søndag, august 26, 2012

Dorthe-genser nr 2 ferdig, nr 3 på pinnene...

 Da er Dorthe-genseren til min søster ferdig. Deilig, myk og varm. Den må bare vaskes og tørkes så kommer det bedre bilder.

Garn: Petrine, PT-garn og tynn ull fra Sandnes Garn.
Pinner: 8mm
Mønster: http://www.mariaskappel.no/2012/06/05/mammas-hjemmestrikkede-genser/

 Dette er neste genser på gang... Minstemann her ville også ha "Dorthe-genser", men jeg syntes den var for feminin... Men i annet garn og litt mindre vid blir den gjerne bra likevel.
Fargene er hvertfall nydelig! og utrolig myk og god, selv uten et snev av Mohair..
Jeg strikker i en tråd Lerke fra Dale og en tråd Sisu fra Sandnes. Begge trådene er blå i to nesten like nyanser. Sammen ser de ut som denim, utrolig tøft... Begge ermer er ferdig og jeg er godt igang med forstykket.

7 kommentarer:

Tesha sa...

Den siste ser også ut til å bli alldeles herlig!

Charlotte sa...

Så nydelige utgaver av genseren! Blir spennende å se resultatet av den siste. Har troen på den kombinasjonen altså :) Håper du får tid til å nyte sykehuspausene!

StrikkePia sa...

Så fine gensere!!!
Nydelig farge på den til sønnen din og en interessant garnkombinasjon. :-)

Gleder meg til å se den ferdig. :-)

Vibekes lille ullne sa...

Du har virkelig begynt "masseproduksjon" av Dorthe-genseren. Tenker at mottagerne setter pris på herlige og varme gensere til vinteren! :)

Sissel sa...

Imponert over farta på pinnene dine... Herlighet, ferdig med to gensere og en til på vei...jeg bøyer meg i garnstøvet:)

StrikkePia sa...

Jeg bøyer meg også i garnstøvet over farten din!! :-)

LivM sa...

Jeg er ikke helt på Dorthe-linjen, men denne guttegenseren likte jeg godt. Sitter som er skudd!