søndag, august 05, 2012

Dorthe er med på hyttehelg.

 Vi har vært på hytten igjen i helgen. Ikke det at det var meldt spesielt fint vær eller noe slikt, men det er igrunnen alltid koselig å komme på hytten. Jeg hadde Dorthe-genseren med så dermed fikk jeg strikket litt mer på den. Pinne 7 og to tråder garn gjør at arbeidet vokser raskt. Her er jeg godt igang med det andre ermet. Nå i ettermiddag er ermet ferdig og bakstykket er såvidt på pinnene. Se så fint fargene på genseren passer til hyttefargen og omgivelsen forresten.
 Jeg er veldig fornøyd med fargevalget. På bildet her er nok fargene litt lysere enn i virkeligheten, og sjateringen i det flerfargede garnet forsvinner nesten.
Hei folkens. Her har dere meg igjen. Lenge siden jeg har vært innom og pratet med dere nå. Men jeg lever i beste velgående altså. Nå er jeg snart 10mnd og har det helt fint. For tiden er jeg litt opptatt av å passe eiendommen her. Jeg har oppdaget at naboene har noen dyr jeg ikke er helt fortrolig med. De er omtrent like stor som meg, og finnes ikke spor redd meg heller. De kommer ofte spankulerende rett gjennom hagen vår med halen rett til værs. Og løper jeg etter dem, sånn passe på avstand, så smetter de gjennom eller over gjerdet rett forran snuten på meg. Og sitter de der og ser på meg så bjeffer jeg høyt og farlig mens jeg piler bort til inngangsdøren vår. Ja ikke det at jeg er redd altså, bare sånn i tilfelle... De heter visst katter de der dyrene og samme gjør det. Bare de ikke terger meg så.. Som dere ser på bildet så er Zita og jeg akkurat like store nå. På bildet sitter jeg til venstre. Mor sier vi trenger et bad og en klipp så da er jeg nok litt mer fotogen neste gang vi treffes.

4 kommentarer:

amylin sa...

Ser ut til å bli en fin genser!

Petrinetrollmor sa...

Hei Millie ! Titter innom og ser at du også har blitt stor og har det fint. Eg også likar å hoppe.

Boff boff frå Barnum.

(Petrine Matmor seier at den genseren ser aldeles deilig ut )

Hanne sa...

Aaah - for et lekkert strikketøy! Der har du nok din nye yndlingsgenser :-)
Pludrehanneklem

Quiltefeen sa...

Hei, tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, og velkommen som følger..:) Så koselig at tingene mine falt i smak. Legger meg til hos deg også, må jo se genseren ferdig.. :)
Genseren ser skikkelig deilig ut, jeg har sett på fb at det er mange som strikker den, jeg leker med tanken jeg også.. hehe... Lett påvirkelig jeg også.. :)
Ha en super ettermiddag, og en fin fin helg.
Klem, Kristin