onsdag, februar 13, 2013

Hønsestrikk med en vri..

 Jeg lovet å ta bilde av en av gensrene jeg strikket i hønsestrikk da det var så moderne. Denne genseren var den jeg likte best og brukte mest. Den er strikket etter et mønster faktisk, men jeg aner ikke hvilket nå desverre. Jeg lånte mønsteret.
Egentlig skulle den strikkes i helt andre farger, men jeg ønsket en litt dempet genser etter alle de rød/gul/brun/grønn/blå-spraglete gensrene og luene jeg hadde strikket fra før.
 Å legge en ullgenser på gulvet og tro at det vil bli enkelt å få tatt et bilde er optimistisk. For optimistisk skulle det vise seg...
Millie er nyklippet og elsker varme. Dermed ble det ingen gode bilder av genseren uten henne, men hun er jo søt da...
Mønsteret er helt enkelt og ikke helt typisk hønsestrikk. Hønsestrikk har mange border med ulikt mønster og i mange farger, men det jeg strikket av slikt er gitt bort eller levert til Fretex.

Denne genseren der imot har overlevd og nå vurderer jeg å ta den i bruk igjen. Må evt strikke et bråt nede, men det går jo greit.

1 kommentar:

StrikkePia sa...

Millie e herlig!! Vi har den samme utfordringen her. Når mamma legger quiltene hun holder på med utover gulvet for å ordne på dem (sette i eller ta ut sikkerhetsnåler, sette på kanter mm), er hunden der med en gang. Selv om han har mye lodden pels å holde varmen i. :-)

Liker din versjon av hønsestrikk jeg. Rolige fine farger. :-)