onsdag, august 21, 2013

Nye prosjekter på gang.

 Jeg har ikke glemt uvenngarnet, men det jeg har igjen er en liten nøtt å knekke. Enten så er garnet så vrient å strikke med, eller så er det vondt å bruke.
Dette blir en søt liten sak som dere skal få se ferdig en av de nærmeste dagene. Her er det brukt bomull med løkker i bunnen og skikkelig akrylgarn oppe.
 Godt det ikke skal brukes på kroppen. Men når sant skal sies så var akrylgarnet godt å strikke med. Det kjennes nesten ut som ull...
 Det neste prosjektet jeg har påbegynt er et enkelt og greit strikketøy. Minstemann fikk blod på tann da han hadde designet Scania-jakken sin. Han har fått så mange kommentarer på den at nå renner han over av ideer...
 Dette er de to som står for tur. Den hvite skal være jakke med glidelås, mens den røde ønsker han som genser.
 Det eneste han interesserer seg for er biler og fotball, lett å se det på designet...
 I dag har jeg hatt en rydderunde i mel/gryn/korn-skapet på kjøkkenet. Deilig å få ryddet og sjekket holdbarheten på mel og diverse. Etter en slik ryddestund pleier jeg å bake brød av slikt som nærmer seg utløpsdato. I dag ble det 4 store brød med diverse grove melrester.
Jeg hadde også en pose med "Nøttifrutti" som nærmet seg utløpsdato så da ble den med i deigen også. Dvs jeg knuste nøttene litt for ikke å få så store biter i brødene, men rosiner og papaya lot jeg være som de er.
Ser det ikke godt ut kanskje? Jeg har gjort det samme tidligere og de små fruktbitene smaker herlig i brødet. Spesielt med ost av alle slag.

3 kommentarer:

2ne sa...

Spennende det du strikker. Har virkelig hatt lang bloggpause, lenge siden jeg har vært på bloggrunde og kost meg. Her var det laget mye flott.

Kjenner nesten lukten av nybakte brød :-)

hobbyvenn sa...

Takk 2ne. Morsomt å lage noe annet enn det vanlige av og til..
Brødene luktet og smakte herlig. Takk for at du la igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på.

Anonym sa...

Gutten din er flink og lage mønstre til ullgensere