fredag, august 11, 2006

En liten oppdatering..

Det har blitt lite tid til oppdateringer i det siste, men her kommer en liten hilsen i allefall. Vi pusser opp huset som tidligere nevnt, og da blir det ikke mye tid til annet.
I dag har snekkerne satt inn de siste "vanlige" vinduene, men så mangler det lister inne alle steder og utvendig noen steder. Det er ganske fasinerende å se når de tar ut vinduene, for da kommer den gamle isolasjonen frem... idag fant de gammel halm som var lagt rundt kjøkkenvinduet for å isolere. Stråene var igrunnen ganske hele og fine fremdeles, så de har nok lagt tørt og godt.
I morgen skal vi prøve å få malt mesteparten av huset utvendig.
På håndarbeidsfronten går det tregt. Har hakket hakkelappene for august (bilde kommer en annen dag..) og begynt på augustsokkene tre!! ganger. Blir ikke fornøyd med garnvalget.... Enten så blir de for stive eller så blir de for løse... Har dessuten oppdaget at å strikke sokker på pinne 4 ikke er særlig stas... (Jeg som ikke kunne fordra å strikke sokker på pinne 3,5 tidligere fordi det var for tynt...)
I dag har jeg forresten rukket å koke plommesyltetøy også. Vi skulle ha pannekaker med bacon til middag og da oppdaget jeg at det var tomt for plommesyltetøy. (Og det er et "must" her i huset) Men jeg visste jeg hadde noen plommer i frysen så de ble kokt. Og pannekakene fikk ben å gå på da 2barn, 3 tenåringer og 2 voksne skulle spise (+hunden da..). Er så glad jeg har "takke" å steke på. Da går det hvertfall unna 3 i slengen. Ellers hadde jeg vel stått og stekt fremdeles.....

Ingen kommentarer: