søndag, august 13, 2006

En liten oppdatering..

Det blir ikke mye tid til blogg-oppdatering når vi holder på med huset, men i dag har vi malefri så da benuttes tiden bl.a ved dataen..

Endelig ser det ut til at August-sokkene skal bli ferdig. Dette er 4.forsøk... Jeg fant ikke garn som jeg syntes passet. Enten ble de for løse og "slufsete", eller så ble de for stive... Disse kjennes gode ut, men det er mulig jeg kunne gått ned til pinne 3,5. Oppdaget forøvrig at Kittens Mohair ikke glir så godt på bambuspinner... Pinnene har jeg brukt mange ganger og har aldri hatt noe problem med de tidligere, men nå synes jeg det går noe tregt. Tror rett og slett at det har med garnet å gjøre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sliter også med å finne riktig garn til august-sokkene, men nå bruker jeg pt5. Det er mykt og godt og nylonforsterket. Fin farge på sokkene dine. Lykke til!

hobbyvenn sa...

Takk takk, og lykke til selv... Tror jeg holder meg til Kittens, men jeg skifter gjerne pinnestr.. Sokkene skal bli en gave til en som fryser så ofte på bena om natten. Tror garnet kan være ok til det...