onsdag, september 06, 2006

Test denne da..

Din alder med sjokolade-matematikk.

Fant denne på min bloggrunde i dag.. Morsom.

Du må ikke jukse og heller ikke gå direkte til løsningen.

Det vil ta mindre enn 1 minutt.

Regn ut etterhvert som du leser teksten ... du må ikke lese løsningen før du har regnet det hele ut.
1. Hvor mange ganger i uken kan du tenke deg å spise sjokolade?(tallet skal være større enn 0 men mindre en 10)
2. Gang tallet med 2(for at det skal bli et partall)
3. Legg til 5
4. Gang resultatet med 50(jeg regner med at du har slått på regnemaskinen)
5. Hvis du allerede har feiret din fødselsdag i 2006, legg til 1756.Hvis ikke du har feiret din fødselsdag ennå, legg til 1755.
6. Trekk fra ditt fødselsår (er 4-sifret tall)
Resultatet er et 3-siftet tall. Det første er antall ganger i uken du han tenke deg å spise sjokolade.
De siste to tallene tilsvarer .....

DIN ALDER!!!
2006 ER DET ENESTE ÅRET , I ALL EVIGHET, HVOR DET VIRKER !!!

4 kommentarer:

Renate Alice sa...

Denne var litt morsom... enda morsommere at den trakk ifra flere år på alderern min... :) Ha en fortsatt fin uke!

rigmor sa...

Jøss, denne stemte med både antall dager jeg kunne tenkt meg å spise sjokolade og alderen.

Mokina sa...

Denne har både jeg og minmann jprøvd og den stemte virlkelig på oss begge to!!!
Ha en fin kveld

celie sa...

Det første tallet (sjokolade) stemte ikke hos meg, men det var nok en regnefeil fra min side. Prøvde å bruke hodet..... Men alderen stemte.