søndag, februar 04, 2007

Helgetur..


På hjemturen fra hytten måtte også strikketøyet frem. Nå er det oppstart av første erme som er pågang. Det er så herlig å ha noe å henge fingrene i når en sitter slik og slapper av på en ferge.


















Atsjo.. Ingen tvil om at "våren" er her. Vivendelen på hytten spirer som bare det. Litt vanskelig å se det her kanskje, men det er det grønne innimellom alle stråene.






Og for pollenallergikeren vår er det full dose medisin når vi er der. Raklene på hasselen er i full flor! Snakk om rar vinter..











Helgen brukte vi på masse koselig. Her er det storesøster som lager "sydenflette" på lillesøster. Dette lærte vi første gang vi var på Mallorca for ca 10år siden. Det har blitt mange "sydenfletter" etter det, men det er første gang eldstejenta gjør det alene. Tydeligvis noe hun klarte uten problem.







En annen ting som ble gjort i helgen, var å lage smykker. Jentene ble veldig ivrig, og hadde også med seg en venninne. De satt både fredag og lørdag i flere timer. Og msnge smykker ble det. Jeg har nok fått fyllt opp kvoten min av fargerike smykker til enhver anledning i lang tid fremover...



På turen til hytten la jeg opp på Sapporo Vm-genseren til minstemann. Tidligere da vi reiste til Tysnes gikk det en gammel ferge med salong nede i bunnen. Der var det mye støy og tett og gammel luft. Etter nyttår har vi overtatt en av de gamle fergene som gikk til Stord siden de har fått nye gass-ferger. Det er så herlig å sitte oppe med vinduer og kunne nyte utsikten!












Etter diverse frem-og-tilbake-tankegang, lot jeg meg friste til å strikke Vm-genseren for i år. Det er helt uten logikk, jeg har mer enn nok annet å henge fingrene i... Men jeg synes den er så flott, og med litt ekstra "hjelpe-press" fra ToneM, så var det gjort! Men til mitt forsvar kan jeg si at jeg har IKKE kjøpt nytt garn til prosjektet. Alt er garn fra "lageret". Det grønne aner jeg ikke hva heter, men det er ca Heilo vil jeg tro. Det lyseblå er et Sandenesgarn jeg kjøpte to kilo av da vi var på fabrikkutsalget der for lenge siden. Det mellomblå er fra Fretexutsalget i fjor, og det hvite er en rest Heilo jeg hadde liggende. Det koksgrå er noe annet restegarn, muligens fra Europris eller noe slikt. Mitt lille problem nå er at begge jenten har funnet sine favoritter i mønsteret også, de vil nemlig også ha slike gensre... Hm, tror ikke jeg har SÅ mye restegarn da..... hehe, må kanskje kjøpe litt likevel da...

Ingen kommentarer: