mandag, november 14, 2011

Hobbyvenn and Bittamis Cowl.

























Da er hals nr 2 i dette herlige votte-mønsteret til Bittami ferdig.





































Denne er helt lik til den rosa bortsettfra at denne gang har jeg strikket knappelisten slik at knappene kan åpnes (på den forrige sydde jeg knappene fast gjennom begge lag). Da får man en hals som kan bli liggende enda mer utover skuldrene om det er ønskelig. Bilde kommer når "modellene" kommer hjem fra skolen..
























Mønsteret blir etterhvert lagt ut som et gratismønster på Ravelry.

























Etter all denne strikkingen har jeg nå funnet frem heklenålen. Dette skal bli et søtt lite hjerte om jeg finner ut av heklemønsteret. Foreløpig har det gått helt fint, men herfra lurer jeg litt på hvor jeg skal gå videre. Får studere mønsteret litt mer...






















Enda et heklearbeid har jeg funnet frem garn til. Dette skal bli grytekluter i rutemønster. Gleder meg til å sette igang.


Begge disse heklearbeidene er med i heklealongen på Projo.

7 kommentarer:

gyldenkron sa...

Den halsen var skikkelig flott. Flink du er. Hekling ja.... der sliter jeg...

Linda sa...

Flott hals.Eg lyt nok strikke ein slik eg og. Gledar meg til mønster kjem.

Bitt@mi sa...

Rålekker, den halsen også:-) Gleder meg til å ta fatt å skrive ned det du har gjort:-)

Berit sa...

Ang julehjertet. Etter 13 trst i buen, og 4lm til, skal lufmaskene festes med en kj i samme bue som de 13 trst. Deretter 1 fm i hver av de neste 4 maskene videre på raden. Ta nålen ut av masken. Stikk den inn i den øverste av de 4 luftmaskene du heklet tidligere, deretter inn i masken du nettopp tok nålen ut fra, og trekk gjennom. Hekle videre 1 fm i hver av de siste 8 m på raden. Skjønte du noe? :) :)

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen. alsene er Bittami sitt nydelige vottemønster som bare ble en hals... Det er så nydelig mønster.
Ang. hjertet, tusen takk for tipset Berit. Tror jeg har funnet ut av det nå. Ser liksom rett ut hvertfall..

Guri sa...

Halsene dine er kjempefine!! Lurt med knapper som kan åpnes :)

Anonym sa...

Kjempelekre vott/hals-sett! Og så SÅ deilig det ser ut!!!