torsdag, mai 30, 2013

Fanavest i restegarn.

 Da fikk jeg endelig tatt bildene av vesten i bruk. Dette ble en vest jeg er godt fornøyd med.
 Synes fargene ble fine sammen selv om det bare er snakk om små restegarnsnøster. Selvsagt er der et og annet jeg kunne endret på, men slik vil det vel alltid være. Jeg ergrer meg litt over den mørke grønne stripen der v-halsen begynner. Den burde jeg gjerne tatt bort, men da var det helt på tampen av det grønne garnet så jeg var redd jeg kom til å ende opp med bare blå rester tilslutt. Derfor er det heller ikke så store variasjoner i vesten øverst, ganske enkelt fordi jeg var gått tom for de fleste grønne fargene.
 Det er brukt mange forskjellige typer garn, men alt er ull i en eller annen variant. Noen er strikket enkelt, noen dobbelt, og et nøste måtte jeg strikke med tredobbel tråd. Alt garnet er fra en kasse med restegarn. Jeg hadde som mål å finne nok garn i denne kassen til å strikke noen plagg. Jeg har fremdeles rikelig med garn igjen i kassen, så det kommer nok flere plagg etterhvert. Og i tillegg har jeg enda en kasse med slike smånøster med garn. Kan nok strikke plagg i månedsvis bare med restegarn jeg...
Jeg synes både v-ringing og ermehullene ble akkurat passe store. Og det aller beste er selvsagt at minstemann, som skal bruke vesten, er fornøyd. Men vokser han like mye fremdeles, så er neppe vesten stor nok til vinteren. Utrolig hvor fort slike 14 - 15åringer vokser!!

Garn: Diverse rester i ull
Pinner: 3mm og 3,5mm
Mønster: Eget

4 kommentarer:

Bodil sa...

Så flott vesten blei :) Super bruk av restegarn. Ser ut som guten er fornøgd. God helg.

Mitt lille roterom sa...

Ingen som kan se at dette er en vest av restegarn om du ikke sier det!!
Den ble rå-flott :)

God uke ønskes deg!
Klem.

Knutine sa...

Vesten ble kjempefin:-)

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Vesten ble igrunnen ganske bra, med tanke på at det bare er brukt restegarn. Ingen hele nøster..