mandag, mai 06, 2013

Vesten vokser, og krymper litt igjen..

 Vesten vokser litt hver dag. Det er morsomt å strikke med restegarn synes jeg. Og når jeg er så heldig å arve restegarn fra flere snille personer så blir jo utvalget større.
 Derfor valgte jeg å strikke vesten i bare blå og grønne farger. Noen nøster er små og rekker bare til en rad, mens andre er ganske store (ca 50g) og rekker til flere rader.
 Men her fikk jeg et problem. Jeg har brukt nøstene slik at det gradvis skal bli lysere blått og mørkere grønt oppover, men da den nest lyseste blå var ferdig var neste nøste litt for lyst. Tror jeg må strikke videre på de restene jeg har igjen uten denne lyseblå for den ble for lys. Eller så må jeg ta meg en tur på loftet og lete gjennom ørten kasser med garn og se om jeg finner en farge som kan brukes mellom disse øverste blåfargene. Uansett kommer jeg til å rekke opp igjen disse 15 øverste omgangene tror jeg.
Dette har vi dille på for tiden. Fruktsalat med to typer melon, eple, jordbær og banan. Litt sukker over, samt en god skvis med sitron. Herlig!!

2 kommentarer:

Tove sin strikkeside sa...

Denne vesten blir aldeles nydelig

mimouna sa...

Enig i at den siste fargen ble litt for lys ja. Men jeg er sikker på at du finner på noe lurt. ;)

Fruktsalat så deilig ut.