onsdag, mai 22, 2013

Vest, garn og jakke.

 Vesten i Fanamønster har vært ferdig en stund, men jeg har ikke rukket å få tatt et bilde med mottaker inni. Legger ut et bilde nå, så skal jeg få fikset et bedre bilde eller to senere. Fargene ble litt rare her, men minstemann ble uansett fornøyd.
 Denne lille lappen er "mønsteret" mitt. Litt telling og beregning, så er det bare å strikke. Endel ble endret underveis. Bl.a det med 5 striper i hver farge gikk ikke, fordi jeg strikket med restegarn og da er det bare å strikke til nøstet er tomt.
 Se hva jeg fikk i posten i går!! To herlige nøster Nepal. Det var premie etter å ha vært med på "Hemmelig Uvenn" på Hobbyboden. Å få slike pakker med gufse-garn fra ukjente, som de ikke liker, er morsomt. Det er utrolig masse fint som blir laget av de merkeligste garntypene. Veldig inspirerende. Gjett om jeg gleder meg til neste runde...
Og selvsagt er jeg igang med neste prosjekt.
 Siden jeg har vært så flink å strikke opp en god del restegarn, fortsetter jeg likegodt med det en stund til. Dette skal bli en liten barnejakke.
Mønsteret kommer jeg på underveis. Selve jakken strikkes etter et mønster fra Familien.
Dette skal være str 4 år, men jeg synes det ser så smått ut. Men så er minstemann 15 år og en lang laban etterhvert, så det er gjerne ikke så rart at jeg synes dette er noe smått.
 Kommer tilbake med bilder når jakken er ferdig.

5 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Herlig vest!
Og den jakken gleder jeg meg til å se ferdig :) Er selv også igang med masse restegarn - og det blir jakker,2 hittil, og 3dje er på pinnene- men jeg tror du har sett innom? Herlig!
Ha ei flott strikkeuke :)
Klem!

Arielle sa...

Så kjempe flott vest du har strikket.
Er imponer hvor flink du er å bruke reste garn.
Skule ønske jeg var like flink.
Men har jo fått unna litt.

LivM sa...

Er så imponert over at du bruker mønster etter eget hode. Jeg har så utrolig mye restegarn, så dette burde jo være noe for meg. Flott vest du har strikket også!

hobbyvenn sa...

Hei. Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å skrive en kommentar, det setter jeg stor pris på.
Ann Elisabeth: Ja jeg er stadig innom bloggen din. Den røde jakken din i hønsestrikk er bare en drøm..
Arielle: Tusen takk. Det er morsomt og utfordrende å strikke med restegarn synes jeg. Og med de mengdene jeg har så er det jo en stor fordel at jeg liker det...
LivM: Du er jo en mesterstrikker, så restegarnet ditt hadde nok blitt noe flott om du hadde satt i gang..

Monica sa...

Hei. Imponert over alt du lager og så helt etter eget hode. Kjekt å følge bloggen din :-)