tirsdag, juli 23, 2013

Ferie og feriestrikk.

 Beklager at det har vært så stille på bloggen nå en stund, men vi har vært på ferie på Sørlandet. En riktig drømmeuke med flott vær (yr en dag, men som vestlending så er jo ikke det noe å regne på), flott hotell, god mat og et perfekt sted. Men nå er vi hjemme igjen og jeg kan blogge om det jeg har drevet med på håndarbeidsfronten.
 Jeg hadde som vanlig med meg rikelig med garn og pinner. Bl.a hadde jeg med meg diverse bomullsgarn og mønster til å strikke Bittas kluter. Dette er første mønster ut, Selje. Enkelt og greit mønster som ikke kommer så godt frem her.
Strikket i Tuva, pinne 3,5mm
 Mønsteret på klut nr 2 hadde jeg dessverre glemt å ta med meg, så da gikk jeg videre til nr 3, Rogn. Den var det et lite triks med, men det klarte jeg ikke å finne ut av da jeg skulle strikke denne. Jeg satt nemlig på Sørlandsbadet og der er det hverken temperatur eller stille nok til at hodet kan brukes til annet enn tankeløst strikk.

 Derfor strikket jeg kluten slik den skulle strikkes på forsiden, og kuttet ut mønsteret på sidene på baksiden. Mønsteret ble veldig fint uansett, men altså ikke så fint som det skulle blitt. Jeg kommer til å strikke klut 3 i løpet av sommeren slik den skal strikkes.
Strikket i Mandarin Petit, pinne nr 3,5mm
Så var det videre til neste mønster som var dette, Einer. Enkelt og greit mønster med en fin effekt.
Strikket i Tuva, pinne 3,5mm.
 Siste klut i denne omgang er Hvit Bjørk. Rosa i dette tilfellet da... Denne er strikket i Paris på pinne 3,5mm. Garnet var tykt og litt stivt synes jeg så det blir nok ikke flere kluter i dette garnet vil jeg tro. Men mønsteret var enkelt og greit.
 Det var det lille jeg rakk i løpet av ferieuken vår. Ferie betyr jo ganske mye farting og opplevelser, så strikkingen tar jeg igjen etter hvert.
 Klutestrikking er moro og jeg ønsker å strikke alle mønstrene til Bitta, men for øyeblikket er det noe annet som haster litt, så da må dette vike en stund. Jeg har nemlig et teppe som skulle vært ferdig etter hvert siden det skal være en gave.

Ingen kommentarer: