onsdag, juli 31, 2013

Heklelappene er ferdig, nå begynner jobben..

 Da er alle lappene ferdig heklet. Så var det bare å sette de sammen til et teppe.. Dette er første forsøk. Her ligger lappene slik de gjorde i forrige innlegg, bare tillagt de sist lappene.
 Dette er minstemann sitt forslag. Her er fargene lagt mer tilfeldig, men likevel i system.

                                     
Dette er det forslaget jeg tror jeg kommer til å lande på. Da får jeg den glidende overgangen med fargene slik som nøstet er, men samtidig litt justert i forhold til første bilde med grønt/gult på begge ender. Synes dette ser mest ryddig ut.
 Tenker jeg hekler en hvit kant rundt og muligens en rad med staver i det flerfargede garnet for å ramme inn alle fargene.
Eller hva synes du??

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefint teppe du lager.:)
Klem Mette.

Edny sine puslerier sa...

Jeg tror teppet blir veldig fint slik du har tenkt:) Jeg tror jeg ville ha det vurdert det godt før jeg tok en farget kant ytterst. Lykke til med monteringen! Jeg hekler også lapper til pledd, men har en del igjen, for det er fergearbeid når jeg pendler på jobb.

Petronella sa...

Det teppet blir kjempeflott - Ha en fortsatt fin sommer :-)

hobbyvenn sa...

Neida Edny, det er ikke snakk om en flerfarget kant rundt teppet. Bare en enkel runde mellom det hvite..
Takk for at dere har tatt dere tid til å kommentere.

Elin Osa Søreng sa...

Oioioi, så fint det blir! Hva slags garn har du brukt? Helt utrolig kjempefint altså. Jeg ville nok holdt meg til hvitt på resten, jeg :o)

Inspirerende! Ha en fin dag :o) Hilsen Elin

Felisi sa...

Imponerende samling lapper! Jeg tror egentlig det vil bli fint uansett hvordan du fordeler fargene, det blir uansett ryddig pga det hvite rundt.

amylin sa...

Dette blir flott! Lykke til med monteringsjobben!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Elin, jeg bruker Kauni (det flerfargede garnet) sammen med noe garn jeg kjøpte på Oleanna. Det sistnevnte garnet er nokså tynt, men jeg bruker det dobbelt.