søndag, juli 28, 2013

Teppetrøbbel..

 Her hekles det tepperuter for tiden. Syns jeg er flink som har klart å styre unna det herlige garnet jeg kjøpte i ferien. Jeg satser på å få ferdig teppet i løpet av neste uke.
Men jeg har et problem, og det er hvordan jeg skal legge ut rutene på teppet.
I mitt hode hadde jeg en klar oppfatning av at de skulle legges slik som på bildet og så ville det bli glidende overganger i fargene slik som garnet er, men dette ble da bare stripete?
Kanskje bedre å legge rutene slik at fargene fordeles over hele teppet?
Hva synes du?

Vel vel, jeg får hekle videre og så håper jeg på noen gode tips fra dere..

10 kommentarer:

MayM sa...

Skal ikke begi meg ut på å gi deg noe råd, Sølvi, men du verden dette kommer til å bli fint :-)

Unknown sa...

Jeg tror jeg ville ha blandet det litt mer, men det må nesten sees lagt ut, for å se hva som er finest.
Nydelige lapper:-)

Anonym sa...

Jeg synes det var veldig fint slik, rolig og godt å se på.
-Heidi.

ANNEPÅLANDET sa...

Skal si du er standhaftig! Jeg ville nok ha begynt på kofta (i forrige innlegget) og glemt hele lappeteppet... Jeg tror nok jeg ville blandet lappene litt mer, men det er smak og behag såklart. Det blir fint uansett!

Mye flott garn du fikk deg på Sjøllingstad! Han får mange poeng for velvillig innstilling, din kjære!

Ha en fortsatt fin sommer!

hobbyvenn sa...

Han er verdt hvert eneste poeng min kjære ja. En fantastisk ektemann, selv etter 29 års ekteskap.
Takk for tipsene dere kommer med. Skal prøve å blande fargene litt og se om det blir bedre. Må bare hekle noen lapper til slik at alle faegene fra nøstet er med. Kommer tilbake med bilder da.

Muffin sa...

Jeg klør i fingrene etter å legge utover lapper sammen med deg :) Synes det ser veldig bra ut som det er, men du kan vel leke med fargene likevel, hva med å legge de etter hverandre diagonalt for eksempel?

Anonym sa...

Hei Hobbyvenn.

Jeg tenkte også at diagonalt kunne vært prøvd ut, slik "Muffin"skriver.
Fint nå også. men prøv deg gjerne litt frem, "lek" litt med farge sammensetningene, ta så bilder og sammenlign litt og se hva du synes blir finest. Smak og behag. det såg da veldig ryddig ut nå da.

Lykke til hilsen "Rosa"

Anonym sa...

Hei igjen.

Prøvde og tegne opp litt diagonalt, men får ikke de farge overglidningene du da ønsker, og legger man en orange i et hjørne, og to røde diagonalt (en over og en på venstresiden, og så lilla osv til midten burdw man kanskje ha speilvent alt når du så hadde lagt de grønne i midten , nei da er det finere som du har det nå.
Eller å blande og mikse fargene litt tror jeg. Lykke til. "Rosa"

Rubia sa...

Uansett hva du velger blir det lekkert. Personlig synes jeg at den overgangen du har lagt opp til er flott.

hobbyvenn sa...

Tusen takk for tipsene. Jeg skal prøve meg fram når jeg har flere lapper. Nå blir midten gul for øyeblikket, men da tror jeg at jeg har fått med meg alle fargene på nøstet. Skal legge ut bilder etterhvert. Klem til alle hjelperne.