tirsdag, juli 02, 2013

Lette, myke og varme slippers.

 Jeg lurte lenge på hva jeg skulle bruke det myke, rare Europrisgarnet til. Det var ca 2,5 nøster av garnet, og selvsagt 100% syntetisk...
 Etter litt frem og tilbake med ideer kom jeg på å strikke slippers. Det fungerte det fint til. Slippersene ble myke og gode, men faktisk også varme. Jeg er ikke ferdig med disse enda, men det får jeg ikke ordnet før i neste uke.

 Bunnen er strikket dobbel, og inni der legger jeg en myk, men fast såle slik at de blir gode å gå på. Men slippersene er farlig glatte, så det må en sklistopper på undersiden også.
Tidligere når jeg har laget slike slipperser så har jeg sydd på et belegg av billig pusseskinn (Europris) og det fungerer helt supert. Men foreløpig varmer de godt på foten slik de er når jeg sitter i ro. Toppen av slippersene er strikket sammen med en tynn ulltråd for å få litt mer hold. Dessuten blir de nok litt varmere også.
Strikket med pinne 5mm.

Da er det bare å gå i gang med neste prosjekt. Trodde det skulle bli en liten kjole, men det blir en lue...


Ingen kommentarer: