lørdag, oktober 26, 2013

Nesten en helgekrise...

Her var det snakk om nærmere full krise i heimen i går....
Vi er på hytten og jeg hadde tatt med meg strikketøy for helgen slik jeg pleier. Men maskene gikk fort over pinnen og garnet ble raskt spist opp. Mye raskere enn jeg hadde regnet med, og jeg hadde ikke mer garn med meg... I tillegg hadde jeg glemt å ta med Styrbord Barbord-sokkene enda jeg visste at neste del av mønsteret ble gitt ut i går!
Hva gjør man så??
Sitte med hendene i fanget resten av helgen var ikke noe tema. Problemet var at jeg hadde ikke pinner liggende her ute fordi jeg ryddet i garn og pinner en gang jeg var her for en stund siden. Greit å rydde da, men å fjerne alle metallpinner uten å erstatte de med bambus eller andre gode alternativer var ikke så smart.
For å roe abstinensene noe så kikket jeg i garnlageret her. Det er ikke stort, men her er noen nøster i en liten kiste.
Jeg plukket med meg noen farger jeg mente jeg kunne sette sammen og planla hva jeg kunne få ut av det.
I dag fikk jeg kjøpt bambuspinner på butikken slik at jeg slapp å sitte tomhendt, og vips var jeg i gang med et par votter.
Vottene strikker jeg etter hånden min og mønsteret bruker jeg etter bildet i forrige innlegg. Tror det kan bli greie votter. Enkelt og greit mønster med korte fargeskift og aldri mer enn to farger på hånden. Det hvite garnet er opprekksgarn så foreløpig ser det litt ujevnt ut, men det retter seg nok i en vask vil jeg tro.

GOD HELG til dere som titter innom bloggen!

2 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, skjønner godt at det var tilløp til panikk! Godt du fikk avverget krisen - ha en fortsatt fin helg!

Hilde sa...

Skjønner godt panikken...hehe...garn må man ha.
Takk for koselig kommentar i bloggen min.