søndag, oktober 20, 2013

Utfordringer er ikke et hinder...

 Jeg har nok litt for lavt magnesiumnivå i kroppen for tiden. Det er cellegiften som tapper kroppen for bl.a kalium og magnesium, så derfor fyller jeg på med dette i tabelettform.
Men noen ganger går det i glemmeboken og da får jeg kramper på de rareste steder. Har du prøvd krampe i nakken, eller under haken f.eks? Ingenting å anbefale, det er faktisk skikkelig vondt. Men det er ikke så ofte jeg er plaget med det altså, så det går helt greit.

Men krampe i fingrene har jeg ganske ofte, og spesielt når jeg strikker med tynne pinner har jeg oppdaget nå.
 Stadig vekk så står en finger rett ut og er pinnestiv, eller krøker seg sammen i en merkelig vinkel. Uansett så går det over etter en stund.
 Det er selvsagt ikke noe tema å legge bort strikketøyet. Jeg bare prøver å holde pinnene på en litt annen måte en stund, og vips, så er krampen borte. Og når den kommer igjen er det som oftest i en annen finger, og det er jo fint. Variasjon over et tema skal være positivt har jeg hørt...
Clue 1 av Styrbord Barbord-sokkene til Bitta er ferdig. Morsomt strikketøy som jeg gleder meg til å fortsette på. Må bare vente til fredag, og det er jo lenge til...
Jeg kan jo bruke ventetiden på å gjøre ferdig genseren til minstemann, men jeg lurer på om jeg skal sette i gang med enda et par Styrbord Barbord sokker. Disse jeg har strikket er herrestørrelse, kunne jo strikket damestørrelse også...

8 kommentarer:

Vibbedille sa...

Det er jammen godt er ser det positive i det meste hehe Me kommer langt med det ;)

De sokkene er skikkelig fine, men forløpig bare lagrer eg oppskrifta etter hvert, har ikkje helt funnet den passende mottaker, men har i grunnen lyst på de selv ;) Men eg strikke likevel Bitta sokker, det er nesten et møst om dagen, nå er det 3.paret på pinnene ;)

KOS deg masse og ha en herige søndag ;)

Go`klem Vibbedille :)

Linda sa...

Ser du har mange utfordringar som eg ikkje har. Tommelen opp for deg! Ser ut til at det vert fine sokkar. Stå på! Ha ein fin søndagsettermiddag.

LivM sa...

Du er bare så utrolig positiv. Det er nok derfor det går bra for deg og det er supert. Skulle trengt litt av ditt pågangsmot noen ganger! Supre sokker som jeg også har tenkt å strikke, men mangler de rette fargene. Kommer nok!

Vibbedille sa...

Jepp, nå er eg avslappet og koser meg med strikkinga :) HERLIG! Spent på om det kribler like mye i morgen hehe

Håper du også sitter å koser deg :)

Go`klem Vibbedille ;)

Siddis back home sa...

Oi, og så strikker du slike nydelige ting, håper du føler deg bedre snart, ha en fin uke!

hobbyvenn sa...

Takk for kommentarer. Det er alltid like koselig å lese det dere har skrevet.
Formen varierer noe fra dag til dag, men det går helt greit. Er blitt så vant til dette nå at jeg innretter meg etter dagsformen med hva som må gjøres og hva jeg utsetter. Og strikking passer jo de aller fleste dagene.

mimouna sa...

Au, det der så ikke godt ut. Men sokkene blir fine da. :)

Bim HD sa...

De sockarna är ju så läckra!!! Frågan är om jag någon gång lär mig vad som är babord och styrbord, oavsett rött eller grönt... rött, fel fot? men vem är då fel fot? vänster? fniss...
Käkar magnesium gör jag - även om vi kanske inte käkar cellgifter av samma anledning? Stickar har jag svårt att lägga ner, helt enig... Dock fått inse att rundstickor är det som får gälla nu - strumpstickor går bort... Försöker just nu dock sticka mössband till en barnmössa på 4m resår på strumpstickor - det ÄR krampläge, heeelt klart. Men resten gick utan problem med rundstickor - byxben på rundstickor - vantar - sockar. Enda som funkar... och magnesium...
Må så gott...
Bim HD