mandag, oktober 07, 2013

Håndarbeidstid igjen.

 Tenk, endelig et innlegg uten bilder av boss-sekker, og endatil med bilder av håndarbeid!
Forrige uke tok vi det litt med ro når det gjelder rydding og pakking. Siden det er høstferie denne uken her vest så ville megleren vente med visning og annonsering av boligen vår til nest uke. Helt greit for oss, så kunne vi bevilge oss en litt roligere uke. Noe som resulterte i litt håndarbeidstid faktisk.
Jeg startet med noe lett og lite, for jeg orket ikke gå i gang med Messigenseren til minstemann sånn med en gang. Dermed ble det et par "Annepålandet pulsvarmere". Hun har vært så snill å legge ut oppskrift på bloggen sin så da var det lett å la seg friste.
 Disse er strikket i Karisma på pinne 4mm. De kunne nok med fordel ha vært strikket på pinne 3,5mm, men de ble grei uansett. Litt stor til håndmodellen min her.
Det blir nok flere av disse vil jeg tro, og muligens også noen "Hele", som hun nettopp har lagt ut bilde av. En enkel og grei oppskrift på varme og gode pulsvarmere.
 Da pulsvarmerne var ferdig tok jeg fatt på genseren igjen. Bolen ble ferdig, og etter diskusjoner med den unge designeren kom vi frem til at halsen skulle være firkantet.
Ermene skal være mørk blå. Jeg strikket først et erme og kjente hele tiden at det ble litt stivt og at jeg burde ha byttet til et nummer tykkere pinner, men pinnene lå hjemme, og vi var på hytten... Men da vi kom hjem i går rekket jeg opp ermet og begynte på nytt.
Bolen er strikket i tredobbelt Oleannagarn, mens ermene blir strikket i dobbel Ulla fra Dale.

Ulla er et utrolig flott garn. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Dale sluttet med det garnet. Det er mykt og godt, og gir et plagg med litt glans. Rett og slett et herlig garn! Jeg var akkurat innom garnutsalget til Dale da de skulle selge ut garnet så jeg kjøpte en del kilo, men nå er det bare restene igjen her. Satser på at jeg har nok til disse to ermene i denne fargen hvertfall.

Ermene skal for øvrig være litt smale opp til overarmen, og så skal fargen skiftes til rødt som om den røde genseren er en stor t-skjorte som er utenpå den blå. Blir spennende å se hvordan resultatet blir.

3 kommentarer:

Hannesol sa...

Fine vanter :) Og så gøy med egendesigna genser!
Ha en fin uke!

mimouna sa...

Fine votter, og krysser fingrene for at det blir nok Ulla til ermene.

Bare send minstemann bort med garn du, og kanskje har jeg en liten ting i retur også. ;)

Mitt lille roterom sa...

Spent på å se genseren ferdig - så håper du får nok garn :)
Ha en flott uke!