lørdag, august 23, 2008

Helg.


Da er det helg igjen, og vi skal være hjemme denne helgen. Det har blitt mye reising i ferien, så det er godt å roe ned litt nå i starten av skoleåret. Barna ser ut til å trives på skolene og har foreløpig ingen lekser heller, så noe av feriefølelsen henger fremdeles igjen i kroppen. Deilig å kunne springe rett ut å leke etter skoletid uten å måtte sitte inne med lekser. Vi har vært velsignet med et fantastisk flott sommervær i år også, og jammen er det nydelig fremdeles! (De varslene vi har fått om at det fremover blir normalt vestlandsvær velger vi å overhøre til det motsatte er bevist...)
Til helgen bakte jeg boller og "Polarbrød". Deilig med rørte bær eller ost...


Se denne skjønnheten! Orkidèen har ikke mindre enn 27 blomster, og enda er der noen flere knopper. Jeg er ikke noe flink med blomster, så at denne har overlevd og endatil kommet igjen med så mange blomster er ikke mindre enn en sensasjon. Jeg nyter den hver dag, og håper jeg klarer å få den til å overleve enda en gang etter blomstring.

3 kommentarer:

LivM sa...

Skjønnet godt at du synes det er litt kjedelig å strikke to like plagg etterhverandre, men nå er du jo nesten ferdig! Jeg har flere orkideer som jeg prøver å få blomst på , men nå kaster jeg en etter en for blomstene uteblir. Kjmpeflink er du, med blomster også!!

Anonym sa...

Orkideen var nydelig ! Tok med meg en bolle på veien ut herfra , ha en fortsatt flott helg :)

Josefine (HB)

Unknown sa...

Nydelige orkideer. og den genseren
kommer til og bli flott, jeg skal strikke meg den jeg også.
Ha en fin søndag :-)