onsdag, august 06, 2008

Sykkeltur med forviklinger..


I går måtte vi en tur til veterinæren med hunden. Det er ikke så veldig langt til Dyreklinikken, så jeg fant ut at det måtte være en god idè å ta barna med på en sykketur samtidig.
Jeg beregnet god tid, men selvsagt skar det seg. Det må jo innrømmes at det er lenge siden jeg var på sykkeltur sist. Et år med to store operasjoner og mye annet styr har satt sine preg.
Bl.a så oppdaget jeg at sykkelen min måtte ha luft i begge dekk. (typisk) Jaja, det skulle gå greit. Visste jo endatil hvor pumpen lå! Så skulle eldstejenta sjekke dekkene sine, og mente hun måtte ha litt luft i forhjulet... Problemet var at da hun skulle skru korken av ventilen, så klarte hun å sleppe ut all luft i dekket... Nå begynte tiden å bli knapp, men etter mye om og men (og en annen pumpe!) fikk vi fyllt dekkene hennes også.
Så kastet vi oss på syklene og hastet avsted. Nå hadde vi temmelig dårlig tid. Veien mellom Nesttun og Stend ser flat og fin ut, men... Det er en slak oppoverbakke nesten hele veien, og det merkes når en ikke har vært i skikkelig fysisk aktivitet på et år!! Himmel for et kav. Dårlig tid, elendig kondis, en utrolig pratesyk minstemann som ropte og gaulet for hver minste ting, en hund som løp ved siden av sykkelen min i bånd (selvsagt hadde jeg enda ikke fått montert springer på hjulet), nevnte jeg elendig kondis?
Vel, vi kom oss til veterinæren, men riktignok 10 minutter for sent. Ganske fornøyd med meg selv, det var første steg mot bedre kondis og mer aktivitet.
Hunden ble sjekket og fikk sin resept på medisin. Som ventet var det betennelse i begge ører ja...


Etterpå syklet vi til Melkeviken som er et badested ikke lang fra veterinæren. De to minste badet, mens eldstejenta og jeg så på...












Badestedet hadde vi faktisk helt for oss selv, men så var det overskyet og faktisk noen regndråper etter en stund.

















Jeg hadde selvsagt med et lite strikketøy, så stunden ble veldig koselig. Hunden kunne riktignok tenkt seg en tur i sjøen med de andre to, men det får vente til hun er frisk.

Forresten så glemte jeg å fortelle at hunden løp ikke hele veien hverken til eller fra Stend. Hun sitter i kurven min som henger på styret. Der sitter hun og troner som en dronning, og virkelig nyter utsikten. Er litt redd for å sprenge henne om hun skal løpe etter sykkelen såpass langt uten god nok trening.
Glemte å ta bilde av henne i kurven, skal få gjort det neste gang.

Hjemturen gikk forresten veldig greit. Da er det slak unnabakke nesten hele veien. Og forresten så måtte vi innom Lagunen for å hente medisiner og kjøpe noe mat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tenker det var godt å komme hjem igjen :) Vinket til deg når jeg kjørte forbi i rundkjøringen forleden dag :D

Anonym sa...

Ingen tur uten litt forviklinger :) Fint badested, og enda bedre når man har med en liten strikking!

May Britt sa...

Hei! Har vært på bloggbesøk til deg og sannelig var det mye fint å se på her. Takk for titten, håper din firbente venn er på bedringens vei! Fortsatt god sommer!

Anonym sa...

Du verden så sperk du er blitt. Pass nå på at du ikke får for mye trim nå da " det er farlig det, sier ,Ludvig" ! he.he ,nei, vi skulle røre oss mer alle sammen. Så ut til å være en flott tur med ungene.

LivM sa...

Det var jo litt av en kjøretur da. Men det var jo fint at dere fikk kost også, å ha stranden for seg selv må jo være midt i blinken. Søt kopp du fikk!

hobbyvenn sa...

Vinket du anne-ruth? Det har jeg ikke sett, så synd. Du skulle gitt en liten lyd...'
Hehe, ingen for for overdose med trim her nei trulte.. Og sprek? Nei det kan jeg ikke kalle meg, men jeg er nå begynt å hente tilbake noe av det jeg har mistet dette siste året..

Petunia sa...

Denne historien høres kjent ut. Alltid tullball med sykler/ski når jeg har store planer.
Bruker Stend jeg også. Har gjort det siden Milde var med å starte hospitalet. Før det gikk vi til Milde i Steinsviken.
Hun er sikkert søt der hun sitter foran i kurven på sykkelen:)