tirsdag, september 11, 2007

Roser og Kauni!


Er ikke dette en nydelig farge? Fikk en bukett med 20 herlige roser fra min kjære i går. ("Bare fordi du er hjemme og ordner alt så fint for alle oss andre"...) *Smelt*
Han er nå bare så skjønn da!








Og en annen ting jeg "fikk" i går var dette.. Dvs det var to slike kveiler da, men det andre hadde jeg nøstet opp da jeg kom på å ta bilde. Det var to kveiler a' ca 300gram Kauni 8/2 Litt tykkere og stivere enn jeg regnet med, men det er så mange som har strikket så mye flott av dette garnet så nå bare måtte jeg teste det ut også. I følge de andre skal det bli mykt og godt når det er vasket.




Ferdig spolt opp med nøstemaskin og hespetre. Blir jo rene kunstverkene når de er nøstet opp også da. Tror den blå/brune skal brukes til en genser til minstemann, kombinert med ensfarget lyseblått som jeg har liggende. Det rosa/lilla blir muligens brult til et sjal eller en genser til minstejenta.






Når en nøster opp så store hesper med garn må en dele det på flere nøster. For ikke å gå surr i hvilket nøste som nøstes først og sist så laget jeg små lapper som jeg festet til garnenden. Der skrev jeg på navnet på garnet og fargenummeret i tillegg til hvilket nøste det er på hespen. Veldig greit om en skal bruke noen av nøstene og vil ha fargene til å følge "mønsteret" de er farget med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var smart me den lappen du har laget og satt på garnet ditt.
Jeg bruker mage beltet og putter inn i nøstet.
Men da ser man jo hvilket garn det er når det står i hyllen.

hobbyvenn sa...

Ja det er rett, men da ser du ikke hvilket nøste som kommer først og sist... Ja, om du ikke nøster hele hespen inn på et nøste da...