mandag, desember 10, 2007

...og slik ble den.


Den ferdige lille pepperkakebygden er satt opp i en liten gang der vi går forbi hver dag. Gjett om det lukter herlig!










Midt i "bygden" står juletreet med mange gaver under. Treet laget minstejenta i fjor og det er ganske sødt med perler sydd på med tråd, diverse glitter og pålimte figurer..









Utenfor husene holder bygdas folk og nisser til.. Ser igrunnen ut som de har det kjekt synes jeg..











Endatil et lite kjern med is er det i bygda! Og ser du veldig nøye etter får du sikkert øye på en liten pingvin-familie laget av eldstejenta for mange år siden. Den har liksom bare fulgt pepperkake-bygden i mange år nå...

7 kommentarer:

Anita sa...

For en flott liten bygd. Synes jeg kan kjenne lukten. Koselig med ting man kan gjøre sammen.

Anonym sa...

Så koselig bygd dere har laget! Flott tradisjon!

Anonym sa...

Åhhh så koselig! Jammen er du flink til det meste. Heldige barn som har en sånn flink mamma. Håper det går bra med deg.

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Ja det er en koselig tradisjon, og det lukter utrolig herlig!!
Joda, det går helt fint med meg nå kicki. For øyeblikket er minstemann og jeg sylta forkjølet, men det er jo ingenting imot det vi/jeg har vært igjennom.

Anonym sa...

Skikkelig koselig, spiser dere alt på nyåret da eller? :)

Anonym sa...

Guri meg.. nå ble jeg rett og slett imponert her... så flotte n bygd og så flott en tradisjon og ha hvert år da gitt... til mer jeg ser på bildene dine til flere detaljer dukker det jo opp... sukk... imponerende må jeg bare si en gang til... stor juleklem fra Babsy

Anonym sa...

For en flott pepperkakeby.Jeg er imponert over alle de flotte detaljene.Det er en koselig tradisjon.Ønsker deg og dine en trivelig helg.