lørdag, desember 29, 2007

"Stroppiga rander".


I pakken fra min hemmelige HB-venn var det en skikkelig utfordring. Nemlig svarte og hvite sokker strikket på pinne 2,5 med "flusser" øverst. Jeg tenkte ikke så mye over det da jeg så pakken, men da jeg skulle gå i gang med sokkene oppdaget jeg hva dette gikk i... En skikkelig utfordring!!






Øverst er det nemlig 10 hvite og 10 svarte rundstrikkede "flusser" (Mon tro hva slike flusser egentlig heter?)










Jeg fant fort ut at om jeg skulle ha tjangs på å få strikket ferdig begge sokkene, så måtte hvertfall alle flussene til begge sokkene strikkes først. Så da var det bare å hente frem all den tålmodigheten jeg kunne oppdrive, og strikke 20 hvite og 20 svarte flusser over 4 masker... Etterpå var det jobben med å feste tråder både fra start og slutt på hver fluss.... Det var da dette ble omdøpt til "Tålmodighetstest-sokkene".
Men nå er jeg godt igang med begge sokkene og foreløpig går det greit. Ser at det er en annen type hæl enn jeg pleier lage så da blir det en utfordring også. Liker utfordringer altså!

2 kommentarer:

bergitte sa...

Du tar utfordringene på strak arm du.Vil ønske deg og dine et riktig Godt Nyttår

hobbyvenn sa...

Takk for det. Ja jeg liker utfordringer... Denne var mest en utfordring for tålmodigheten, men så lenge jeg nå har festet alle tråder og snart er ferdig med første sokk så er jeg sikker på at de blir ferdig.