torsdag, januar 08, 2009

GODT NYTT ÅR!



Nyttårsaften var midt i kuren min, så den ble tilbragt på sykehuset for både meg og min familie.

Avdelingen hadde reservert et lite oppholdsrom for oss så der rigget vi oss til.

Barna gikk først nyttårsbukk her hjemme og så dukket de opp hos meg klokken 20. Min kjære hadde bestillt to store fat med snitter, så det var ingen fare for at vi skulle sulte. Ellers hadde han med seg brus og chips. Barna sang for meg da de kom (de to minste var utkledd som nyttårsbukker) og fikk hver sin pose med "bukkegodt" som jeg hadde kjøpt i forkant. De hadde også med seg sitt eget "bukkegodteri" så ingen skal si at kvelden var mindre sukkerfyllt enn vanlig nei... På avdelingen var det også satt ut diverse godteri, brus, frukt, nøtter, kaker... så ingen skulle mangle noe.

Jeg hadde utstyrt meg med diverse aktiviteter som kunne brukes i timene mot det nye året, men det var ikke nødvendig. Barna vandret litt rundt på avdelingen, men oppholdsrommet var nok i seg selv igrunnen. Der er både tv, bøker, leker, osv. Det eneste vi brukte av aktiviteter som jeg hadde med, var Tangram-puslespillet vi fikk til jul. Et utrolig fasinerende puslespill som skal løses etter faste oppgaver, ved hjelp av 7 små plastbiter. Det som er morro med dette er bl.a at alle kan bidra på en gang. Og selv de enkleste oppgavene tar mye lengre tid enn forventet. Virkelig noe å anbefale! (Stor takk til tante og onkel i nord...)
Da det nærmet seg midnatt vandret vi ut på terassen alle sammen. Jeg med mitt "kjære" medisinstativ og ørten medisinposer på slep.
Og aldri har vi hatt så flott utsikt over byen og alle fyrverkeriene.
Og minstemann sin kommentar da det var på sitt flotteste gjorde dagen helt komplett "Dette er bare den beste dagen i mitt liv altså!!!" (Trenger vel ikke nevne at han var så full i brus og snop at det omtrent dirret i ørene hans, hehe...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

SÅååååå GODT det var å høre fra deg igjen, syns det gikk litt lenge nå altså! Men jammen har du ikkje fått gjort litt og! Syns du er meeer enn god eg!! Godt at "kose-genet" ditt er vel bevart for det er jammen meg godt å ha! Her er det grått og trist vær idag,men tenkte å ta meg en tur på den lokale interiør butikken som har opphørssalg! *FArLIG* Og så ligger det 1 kilo BabySilk å venter på Posten! *Lykkelig* Skal strikke litt små herlige ting-TIL MEG SELV!! Akkurat nå koser eg meg med et "hemmelig" prosjekt! I fare for å bli "mobbet" venter eg litt med bloggingen he he,men spørs hvor lenge eg kan holde meg, for dette blir KULT!! Men du må koose deg og ha en så GOD helg som mulig!

Masse kos og god klem fra Vibbedille

hobbyvenn sa...

Tusen takk snille deg... Enig i at det gikk lenge denne gangen ja, men det kommer nok mer snart, så da er jeg i rute igjen...