fredag, juni 26, 2009

52piii sokker nr 7 og 8.


"Blue moment"-sokkene er straks ferdig. Det kommer bedre bilde senere, men jeg måtte bare vise at jeg var godt igang med andre sokken før jeg drar på ferie. Regner med å få den ferdig i kveld. Det er bare tåen som gjenstår for øyeblikket.
Mønsteret har jeg laget selv. Mener dette er sokkepar nr 7.
I have not forgotten my "Blue Moment"-socks. They are nearly finished. The pattern is my own. Better photo and details later.




Husker du de grønne og hvite sokkene jeg begynte på denne uken? Det gikk kjapt og greit å strikke de, men jeg ble ikke helt fornøyd. Syntes garnet ble for tykt til å strikke to farger så jeg rekket opp igjen sokken da jeg var nesten ferdig med den første.
Men sokker skal jeg jo strikke, så da ble det ensfarget i stedenfor. Mønsteret laget jeg mens jeg strikket, men det ble jeg veldig fornøyd med. Ikke så lett å se her, men det er hullmønser og smale fletter langs leggen og på foten. Bilde og diverse fakta kommer når jeg er tilbake fra ferie.

Do you remember the green and white sock? Well, I didn`t like the pattern when I was useing this tread. It became too thick. But socks I have to knit, so I started on a new sock with the same yarn. This time with only one colour and a pattern of my own. Photo and details later...

Ingen kommentarer: