onsdag, juni 10, 2009

Fiskestim..


Fisketeppet har nok småfisk til å bli montert. Dette var et morsomt arbeid. Spesielt puslespillet med å få satt sammen de forskjellige fargene i et visst system slik at det ikke ble for rotete.
Her er alle fiskene lagt i hauger etter hver farge. Noen har jeg bare en av, flere har jeg mange av.



Etter å ha lagt alle fiskene utover bordet og flyttet rundt på de, fant jeg tilslutt en måte å fordele de på som jeg ble fornøyd med. Da buntet jeg de sammen rad for rad slik at jeg ikke skulle glemme hvilken fisk som skulle hvor på teppet.


Oppå den første fisken i hver rad la jeg en lapp som viser hvilken vei fisken skal monteret, hvilken farge som er ytterst i raden og hvilken rad det er. Veldig greit når jeg skal sy sammen teppet.





Og slik blir teppet seende ut noenlunde. Nå holder jeg på å teste ut hvordan jeg skal strikke en kant til å ha rundt teppet. Tror det blir fint om jeg får bundet sammen alle fargene med en kant rundt nemlig.
At last I have enough fish to make the blanket. I love the puzzle to make the blanket of all the fish in many colour. Now I am knitting an edge to the blanket. I don`t know how it will become yet, but we will see....

4 kommentarer:

sol sa...

Wow, litt av en monteringsjobb! Men så blir det fint, da :)

LivM sa...

Dette teppet skulle jeg gjerne hatt. det blir helt supert! Herlige farger!

Fit mum sa...

Gleder meg til å se det ferdigmontert; det ser herlig ut!

hobbyvenn sa...

Gleder meg til det er ferdigmontert jeg også... men jobben er koselig så da går det greit. Mykt og varmt er det uansett.