tirsdag, mars 09, 2010

Hobbybok-alongen.


Om det går utrolig tregt med strikkingen min så betyr det ikke at inspirasjonen er borte...
I hobbybok-alongen på Projo skal vi bruke en av bøkene/bladene/heftene vi har stående i hyllen til å lage noe fra hver måned. For mars har jeg valgt denn genseren. Minstejenta har vokst fra nesten alle ullgensrene sine, så hun må ha en ny etterhvert.
Denne genseren har jeg strikket en gang før, men det er veldig mange år siden.
Hvilket garn og hvilke farger jeg skal strikke den i vet jeg ikke enda, men det finner jeg nok ut når jeg bare blir ferdig med genseren jeg holder på med. Mønsteret er hentet fra Alt Om Håndarbeide mars 1984.


I februar ble det på samme along lagt ut en utfordring. Den gikk ut på at en skulle finne frem en bok en ikke ville lage noe fra. Så i mars skal en se gjennom boken en gang til, og evt lage noe fra den om en vil. Hvis ikke, skal en vurdere om det kanskje er på tide å selge/bytte/gi bort boken. Går ut fra at det er flere enn meg som har mange bøker stående i bokhyllen som aldri blir brukt.
Dette er boken jeg valgte ut.










Det er forsåvidt mye jeg kunne ha laget fra boken, men de mønstrene har jeg allerede liggende i andre bøker. Derfor tenker jeg at boken kan byttes bort i en annen bok, evt i litt garn... Om ikke dette skjer i løpet av mars, så blir boken levert til Fretex. Da kan andre få glede av den selv om ikke jeg trenger denne boken.

1 kommentar:

Dorthe sa...

Dette blir spennende og følge med på:) Genseren ble jo kjempefin:)