onsdag, mars 17, 2010

Snart noe nytt!


Jeg har gledet meg en god stund nå til å sette igang med genseren til minstejenta, så i går måtte jeg ta en tur på loftet og finne frem garn. Det gir jo ekstra inspirasjon til å få ferdig genseren til mannen også.. Den gidder jeg ikke legge inn noe bilde av nå for der ligger jo allerede ørten bilder av den. Snart bare 1/2 erme igjen, hurra..





Genseren til minstejenta blir altså mørk lilla i bunnfargen og med de andre fargene på mønsteret. Jeg skal også ha i rødt, men den fargen må jeg spole opp først så den ble ikke med på bildet. Tror det skla bli en grei genser å strikke, og gleder meg veldig til å sette igang.






På mandag da jeg fikk dobbelkuren måtte jeg innom Narvesen og hente meg noen nye inspirasjonsblader.
Veldig kjekt med slike blader. Jeg kan bla i de mange ganger før ejg plutselig finner ut hva jeg liker best og strikker det. Noen ganger blir bladene liggende i flere år før de blir brukt, men like kjekt er det uansett.
Formen er ganske bra disse dagene. Jeg tar allergipiller i noen dager etter dobbelkurene og de har jeg omdøpt til "hyperpiller". Ikke det at jeg blir hyper, men jeg merker at de gir mer energi likevel. Ulempen er at de gir like mye energi om natten så søvn er ikke det enkleste de 3 dagene det står på... Men pytt, jeg leser, strikker, planlegger, og bare koser meg så det gjør ikke noen verdens ting.
I kveld står litt handling på planen. Det merkes at det går mot lysere tider. I morges slo jeg av alt lys i stuen allerede klokken 7.30 og likevel kunne jeg strikke og lese uten problem. Det gir inspirasjon til litt fornying her hos meg. Tenkte på noen kubbelys, et par løpere kanskje og litt påsketing muligens. Legger nok inn bilde i morgen om det ble noe handel.

10 kommentarer:

hisae sa...

Dette var en flott genser til minstejenta. Gleder meg til å se den ferdig

Wenche/chawo sa...

Genseren til minstejenta ,tror jeg blir kjempefin.Lykke til med strikkingen.

mimouna sa...

Tror jammen jeg også har det bladet med genseren i. Artig at de samme modellene blir aktuelle igjen. :o)

Deilig at snøen smelter nå og at vi får lysere dager.

LivM sa...

Den genseren kommer til å bli lekker. Nydelige farger, og det må jo være supert bare å kunne å på loftet og finne nytt garn. Jeg må som oftest i butikken for å få det (joda jeg skjønner du har vært der en gang!!)
Det er så deilig at det går mot vår. Solen skinner og snøen smelter. Riktig lykke til videre med kurene dine. Dette er jeg så sikker på går bra!

MayMs.hobbyblog sa...

Den genseren kommer til å bli lekker !

Anonym sa...

Denne kommer til å bli lekker - så flotte farger du har valgt ut!
Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

Dorthe sa...

Dette blir sikkert en flott genser:) Hyperpiller kunne jeg trenge jeg også.. Lykke til med stikking:)

Emme sa...

Det blir nok en herlig genser, ser så fin ut på bildet atte :)

Kos deg!

Elisabeth sa...

Tror det blir en fin genser, og fargene er spreke. Mørk lilla i bunnen blir nydelig :)

KRØLLEMIKKEL sa...

Det blir flott genser!