torsdag, januar 10, 2013

Kopptuer og Pippa.

 To kopptuer/kjøkkenkluter ble det av Mandarin Petit-garnet i uvennesken. Den stripete er strikket av restene av den flerfargede kluten, samt en liten rest ensfarget turkis.
Strikket på pinne 3,5mm
Vekt 47gram totalt.

 Luealongen på Uformelt hadde også noen flotte. Dette er Pippa Togue. Jeg likte mønsteret godt, men synes luen ble noe vid i forhold til høyden. Jeg kontrollmålte strikkefastheten flere ganger underveis, men den stemte på en prikk, så da skal vel luen være slik.. Strikker jeg flere av denne, så vil jeg gå ned i størrelse, men beholde lengden.
Luen er strikket i størrelse "Barn", men passer bra til mannen i huset (selv om dette er neppe er hans farger...). Garnet er diverse rester fra restegarnkassen, samt litt Uvenngarn (gult).

Strikket med pinne 3,5mm
Vekt 87gram

3 kommentarer:

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Fine ting du har laga.

mimouna sa...

Kopptuer er det alltid greit med påfyll av. :)

Jeg gjorde samme erfaring med Pippa. Strikket den minste størrelsen, men den ble veldig vid og kort. Så jeg tok opp igjen fellingen og forlenget luen. Mønsteret er jo kjempefint da, selv om det ble mange tråder å feste.

God helg til deg og dine!

StrikkePia sa...

Kopptuer er kjekk srrikk og koselige gaver å gi. Jeg har fått masse skryt for de jeg har gitt i gaver. En venninne sa nylig at de hun hadde fått av meg var kjempegode og at hun skulle vise dem både til moren og flere andre. Tanten min sa at hun syns de var for fine til å bruke, og at de burde blitt brukt til noe mer høyverdig. :-) Slikt er koselig å høre!! Veldig kjekt når folk er så fornøyde med gavene de får!! :-)

Jeg strikker som regel Husmor Marias Kopptuer i Paris på pinne 4. Men har også en variant i Tuva fra Europris åå pinne 3.5. Paris er favoritten min. :-)

Likte luen du har laget, og må bare gjenta at jeg er imponert over dine evner til å bruke restegarn og få noe pent ut av det. Jeg har foresten sikret meg mønsteret til luen. :-)