onsdag, juli 16, 2008

Nye lappestoffer.


Dette er stoffene jeg har kjøpt på ferien. Herlige lappestoffer til mange forskjellige tepper. Jeg har bare kjøpt motivlappene og fyller ut teppene med stoffer jeg allerede har.















Dette er mange blomsterlapper, og noen med ruter/striper.
De fleste av disse stoffene er kjøpt i Lappemakeriet på Bærum Verk, men noen er kjøpt på Quilteloftet/Aust-Agder og Tilda-stoffene er kjøpt på Panduro/Sandvika.








De fleste av disse lappene er ganske små, men fine til å bruke innimellom på teppene.
De to blåmønstrede lappene fremst minner meg om sengetøyet jeg brukte om sommerferiene hos min farmor da jeg var liten. De har jeg igrunnen ingen planer for, men måtte bare kjøpe de, og de kommer nok til nytte en dag...
Kjøpt i Lappemakeriet på Bærum Verk.












Jeg oppdaget da jeg skulle sende en brun lapp i forbindelsen med Vennskapsteppet at jeg hadde få brune lapper, så dette er en liten utvidelse av lageret.
Kjøpt på Bærum Verk/Lappemakeriet.









Noen litt tøffe motivstoffer. Disse stoffene er kjøpt på Quilteloftet ved Sundebru, på vei mot Oslo.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så mange flotte stoff ! Blir spennende å se hva du lager av dem :)

Josefine (HB)

Anonym sa...

Åh, så mye flotte stoffer. Jammen har du n å mye å boltre deg i .Skal bli artig å se hva disse stoffene blir til etterhvert.

hobbyvenn sa...

Stoffene blir nok til mange tepper etterhvert. Det første er i planlegginsfasen allerede...

Frk.Badegakk sa...

Oi, der var det mye lekkert! Kan ikke si jeg kan noe særlig om lappeteknikk om man ikke tar med i beregningen en log-cabin gryteklut jeg lagde på barneskolen... Men når jeg så alle de fine tøyene dine ble jeg nesten inspirert til å prøve...!

Gleder meg til å se hvaforno fint du klarer å trylle ut av dette altså!=D

Anonym sa...

Så masse fint du har kjøpt i ferien!!

Anonym sa...

Kjempe flotte stoffer :D