onsdag, september 09, 2009

Bordskåner.


Vi skyller og bretter melkekartonger hver dag. Siden vi bare bruker Q-melk så må vi rive av plastkorken. Den innerste delen går i plastbosset, men selve skrukorken har jeg samlet en stund nå.
I dag fant jeg ut at jeg skulle teste det ut, det jeg hadde i tankene.
Da vi var på Selbu bygdemuseum så jeg noen morsomme bordskånere som var laget rundt bruskorker. Det er slike jeg tenkte å prøve meg på i dag.



Jeg bruker bomullsgarn jeg har kjøpt på Lidl og heklenål nr 3. Det ser ut til å bli noenlunde likt de jeg så på Selbu. Det er veldig enklet å hekle rundt korkene, og etterpå settes de sammen til en "drueklase". Så langt som dette er jeg kommet etter ca 2 timers arbeid. (medberegnet noe prøving og feiling mht masketallet ol)
Bilde av ferdig resultat kommer senere.

2 kommentarer:

Pinnepenn sa...

For en god ide! Gleder meg til å se det ferdig. :)

hobbyvenn sa...

Snart ferdig. Mangler bare bladene...