søndag, januar 27, 2008

Helgebakst.


Minstemann hadde så lyst på muffins etter miffinsbildet ble hengt opp på kjøkkenveggen, så på fredag ble det bakstedag... Muffinsrøren var akkurat ferdig da minstemann kom hjem fra skolen, så han fikk velge "smak". Da ble det bestemt at hver muffins skulle få en bit med lys kokesjokolade. Det er derfor det er et søkk i hver kake.
Muffinsoppskriften er det eldstejenta som har funnet en gang for mange år siden, og den er superenkel.












Siden det er hjemmehelg, ble det bakt småboller, rosinboller og skillingsboller også.

















Gjett om disse fikk bein å gå på da barna kom hjem fra skolen...
Jeg bakte også brød samtidig, men kamara driver fremdeles med selv-sensur, så bildene av brødene er visst sensurert...








Og dette skulle liksom bli et fint bilde med muffins og veggbilde... Dette er første forsøk, og ble raskt sensurert av meg. Her måtte det mer høyde til, på muffinsfatet.. (skulle jo vise veggbildet og fristende muffins i et naturlig forholdt. Litt bilde øverst og noen små muffins nede ser jo ikke så bra ut...)
Vel etter diverse balansering og bygging av "underlag" til muffinsfatet, diverse urovekkende skråstillte muffins på fatet og mange ulike objekter til underlag, ble jeg fornøyd.
Bildet ble tatt, og sjekket om det lå i kamera. Heldigvis ble det liggende, men jeg tok et til for sikkerhetsskyld. Men må da være sikker...
Men i dag da jeg la inn bildene, hva fant jeg da??? Joda, det første bildet som jeg ikke var fornøyd med lå i kamera, men hvor var de to tidkrevende, oppbygde-fat-bildene? Ikke vet jeg, det er det jeg sier, kamera driver med selv-sensur! Så jeg satser på at dere har god fantasi og kan mane frem et bilde av dette helt på egen hånd... Jeg nekter ganske enkelt å begynne på den samme jobben en gang til.

2 kommentarer:

malla-b sa...

dette såg godt ut. Håper de har hatt ein triveleg helg.

hobbyvenn sa...

Takk det samme.