søndag, oktober 25, 2009

Noe nytt...


Og ikke før jeg har skrytt av at jeg er flink til å fullføre ufoer, så begynner jeg på noe nytt...
Jeg ble så fristet til å strikke et utrolig flott sjal. Dette er Ishbel, et sjal det går en along på Hobbyboden. Jeg klarte selvsagt ikke å holde meg unna.
Garnet er Malabrigo, et helt utrolig flott garn. Jeg kjøpte det hos Projo på strikketreffet, men dette blir det nok kjøpt mer av. Det er utrolig mykt, helt herlig å strikke av og i mange flotte farger. Ta en titt innom Projo-produkter og se utvalget...




En annen ting jeg har begynt på er to Røde Kors-bamser. Røde Kors skal selge bamsene gjennom nettbutikken sin, og her kan alle bidra. Det ligger mønster på sidene deres, og bamsene er enkle å strikke. Jeg strikker to bamser samtidig så foreløpig har jeg ikke noen ferdig. Bilde kommer senere.

5 kommentarer:

Hanne sa...

Projo har utrolig mye herlig og deilig garn :) Det blir vanskelig å velge når en kommer inn i en slik garn himmel :) Sjalet blir nok kjempe fint, og det er et utrolig fint tiltak disse røde kors bamsene. Ønsker deg en fin søndag :)

Dorthe sa...

Så kjempemye fint du har gang i:) Helt enig om garnet fra projo. Har strikket 2 sjal i det og er super fornøyd:)
Ja nå er det snart halloween.. Må innrømme jeg tok en litt lettvint løsning med keramikk gresskar fra nille he he he... Litt koselig med lys ute i dette høstmørke:) ha en super søndags kveld:)

Elisabeth sa...

Ishbel er veldig fint, så jeg skjønner at du falt for fristelsen. Synes teppet ditt i innlegget under er så vakkert, tror du blir veldig fornøyd med det... Ha en fortsatt fin søndag!

MayM sa...

Så fint tiltak med disse Bamsene. GLeder meg til å se djalet ditt ferdig. Jeg er også blitt veldig glas i Malabrigo garnet

LivM sa...

Både garnet og mønsteret her er fint. Jeg har også dette liggende på vent, men tør ikke begynne riktig enda.Teppet ditt blir nydelig!